Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metodika činností v MŠ (KPE / MMČR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / MMČR - Metodika činností v MŠ, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Výtvarná výchova: Získat základní orientaci v zákonech výtvarného projevu dítěte a specifiky vedení dětí při výtvarných činnostech. Osvojit si znalosti o výtvarném experimentu, vedení výtvarné činnosti a uplatňování projektových metod práce ve výtvarné výchově. Získat pracovní materiál a náměty pro výtvarné činnosti prostřednictvím (zásobníku VV činností) odborné literatury. Podpořit vlastní kreativitu osobnosti na základě zvládnutých technických a technologických postupů v kresbě, při práci s barvou, prostorovém vytváření a jednoduchých grafických technikách.Tělesná výchova: Osvojit si základní vědomosti a dovednosti z tělesné výchovy. Orientovat se v odborné literatuře v otázkách zdraví, zdravého životního stylu a výchovy ke zdraví. Metodika získávání pohybových dovedností v předškolním věku. Somatické a funkční předpoklady organizmu. Pohybové činnosti jako prostředek naplňování cílů RVP PV. Získané odborné teoretické poznatky z oboru tělesné výchovy dětí předškolního věku spojovat s praktickými dovednostmi a aplikovat v předškolních zařízeních.Hudební výchova: Složkami předmětu jsou pěvecké, instrumentální, hudebně pohybové a poslechové činnosti. Důraz je kladen na dokonalé zvládnutí reprodukčních dovedností a na schopnost jejich aplikace při práci s dětmi předškolního věku. Prohloubení aktivního vztahu k hudbě na základě estetického prožívání a na základě pronikání do podstaty hudebního sdělení a struktury hudebního díla. Vybavenost přiměřeným a trvalým pěveckým, instrumentalistickým, posluchačským a hudebně pohybovým repertoárem. Vybavenost souborem nezbytných hudebně-teoretických poznatků, pedagogickými, hudebně-didaktickými a metodickými vědomostmi i praktickými dovednostmi potřebnými k hudebně výchovné práci.Příroda: Cílem předmětu je ukázat učitelům v předškolním vzdělávání, jak je možné rozvíjet protokvantitativní představy předškolních dětí a jejich schopnost učení. Učitelé by měli vědět, že během období před zahájením školní docházky si dítě obvykle vytváří neformální vědomosti o kvantitách a jejich vztazích. Učitel v předškolním vzdělání se v kurzu naučí, jak vytvářet situace, ve kterých se zdokonaluje dětské chápání okolního světa. Literatura s přírodovědným zaměřením pro předškolní a mladší školní děti. Stručný úvod do problematiky a specifických forem a metod preprimárního učení o přírodě, základy environmentální výchovy a vzdělávání.Matematika: Kurz nebude zaměřen na významné rozšíření teoretických poznatků z matematiky a geometrie. Bude se zaměřovat na pochopení principů proživotně orientovaného kurikula, které nachází konkrétní vyjádření v žádaných kompetencích dítěte (předškolního věku, které navštěvuje zařízení předškolního vzdělávání). Obsah předmětu by měl studující stimulovat k naplňování požadavků na zajišťování včasného a dostatečného množství kvalitních vnějších podnětů z různých oblastí lidského poznání a oborů činností a svou didaktickou částí i ke správně zvolené strategii vzdělávání v konkrétních podmínkách MŠ.

Získané způsobilosti

Studenti získají základní přehled v dané problematice.

Požadavky

Aktivní účast ve výuce.

Garant

doc. PhDr. Alena Hošpesová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Alena Hošpesová, Ph.D.