Předmět Osobnostní a sociální výcvik (KPE / MOSVR)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / MOSVR - Osobnostní a sociální výcvik, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Cílem je uvědomovat si potřebu sebevýchovy, sebezdokonalování a sebevzdělávání, dále potřebu odpovědného projektování vlastní životní dráhy, potřebu rozvíjení způsobilosti se učit, zamýšlet se nad sebou samým, rozhodovat se pro hodnotné cíle. Vlastní osobnost, ne jako objekt manipulace, ale osobnost rozvíjející se, nikoli hotovou, osobnost, která postupně převezme rozvoj do vlastních rukou, nebude spoléhat na vnější řízení. Rozvíjení sociability, vnímavosti, imaginace, tvořivosti a spontaneity jako nedílné profesní způsobilosti pedagoga.Osobnostní rozvoj - v hrách a cvičeních se rozvíjejí uvolnění a soustředěnost, odstraňují se zábrany, zcitlivuje se vnímání a schopnost objevování sama sebe i okolního světa. Prohlubují a obohacují se pohybové dovednosti a schopnosti výrazu pohybem, rytmické cítění, plynulost i barvitost mluvního projevu. Uvolňují se a rozvíjejí obrazotvornost a tvořivost.Sociální rozvoj - v hrách, cvičeních a dramatických improvizacích se rozvíjí schopnost kontaktu a slovní a mimoslovní komunikace, pěstuje se umění naslouchat si vzájemně, prohlubuje se schopnost vcítění, skupinové citlivosti, důvěry a spolupráce. Rozvíjí se i schopnost orientovat se v běžných i méně běžných životních situacích a mezilidských vztazích, rozhodovat se a jednat svobodně a zároveň odpovědně.
Získané způsobilosti
Studenti získají základní přehled v dané problematice.
Literatura
Dewey, J. a spol.:. Americká pragmatická pedagogika. Mareš J., Man F., Prokešová L. Anatomie žáka a rozvoj jeho osobnosti, Pedagogika. 1996. Praško J. Asertivitou proti stresu. Luscher M.:. Čtyřbarevný člověk, nakl. I. Železný, Praha 1997. PIKE, G., SELBY, D.:. Globální výchova. Praha: Grada, 1994. ISBN 80-85623-98-6.Budínská H.:. Hry pro šest smyslů. Kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi, IPOS- ARTAMA,Praha 1994. VACEK, P.:. Morální vývoj v psychologických a pedagogických souvislostech. Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. Koťa J. Učitel a jeho profese. in. Kasíková H., Vališová A.: Pedagogické otázky současnosti, ISV nakladatelství, Praha. 1994.
Požadavky
Aktivní účast ve výuce.
Garant
doc. Stanislav Suda, Ph.D.
Vyučující
doc. Stanislav Suda, Ph.D.