Předmět Pedagogicko psychologická diagnostika (KPE / MPPDR)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / MPPDR - Pedagogicko psychologická diagnostika, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přednášky:1. Vymezení a pojem pedagogické diagnostiky.2. Metodologické otázky pedagogické diagnostiky.3. Učitel v pedagogické situaci, diagnostika nestandardních situací.4. Sociální percepce, diagnostická metoda pozorování.5. Učební (studijní) styl žáka.6. Didaktický test.7. Diagnostika zájmů, postojů a hodnotových orientací žáka.8. Sociální klima třídy a jeho diagnostika.9. Sociální vztahy ve třídě.10. Rodinné prostředí žáka a jeho diagnostika.11. Projektivní metody v diagnostice.Semináře:1. Nárys koncepce předmětu, seznámení s literaturou.2. Diagnostika žáka I. - praktická tvorba didaktických testů.3. Diagnostika žáka II. - kognitivní a učební styl.4. Diagnostika žáka III. - diagnostika studijních předpokladů.5. Diagnostika žáka IV. - diagnostika schopností - ověřování a rozvoj tvořivosti.6. Diagnostika třídy I. - seznámení a práce s nástroji pro diagnostiku sociálního klimatu třídy.7. Diagnostika třídy II. - sociometrie8. Diagnostika třídy III. - práce s malou sociální skupinou.9. Diagnostika třídy IV. - SORAD10. Diagnostika učitele I. - sledování pracovní zátěže, práce se stresem.11. Ukázky diagnostických materiálů zjišťujících rodinné prostředí žáka.12. Ukázky a analýza vybraných projektivních technik.
Získané způsobilosti
Studenti získají přehled v základních problémech vzdělávání a diagnostiky na příslušném stupni školy. Získají porozumění vzdělávacímu systému České republiky a budou schopni aplikovat své poznatky na různých úrovních diagnostické činnosti učitele.
Literatura
Dvořáková, M.:. Diagnostika vnitřních podmínek výuky In: Kalhous,Z., Obst,O.: Školní didaktika. Portál, Praha, s. 186-212. 2002. CHRÁSTKA, M.:. Hodnocení vzdělávacích výsledků žáků. In: Kalous, Z., Obst, O.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002, s. 212-233. ISBN 80-7178-253-X. Zelinková, O.:. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Portál 2000. Dvořáková, M. Pedegagocko psychologická diagnostika I. České Budějovice, PF JU, 1999. ISBN 80-7040-402-7.Čáp, J., Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha, Portál. 2002.
Požadavky
Účast na seminářích.Průběžné studium doporučené literatury.Zpracování konspektu prostudované odborné knihy.Zpracování seminární práce s aplikací vlastních zkušeností z pedagogického působení.
Garant
Mgr. Renata Jandová
Vyučující
Mgr. Renata Jandová