Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychologie pro učitele MŠ II (KPE / MPSK2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / MPSK2 - Psychologie pro učitele MŠ II, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. biologické vs. sociální mezníky a činitelé vývoje, respekt k individuálním vývojovým zvláštnostem2. prenatální vývoj a porod3. první tři roky4. předškolák5. vývoj konkrétních oblastí v předškolním věku6. motorika a tělesné změny7. kognice + ohled na základní existenciální a spirituální otázky + sex.výchova8. řeč - a patologický vývoj řeči (omezený x rozvinutý jazykový kód)9. Socio - emoční vývoj, EQ, SQ, altruismus a prosociální chování10. Morální vývoj11. Hra (i jako diagnostická metoda)12. Výtvarný projev (i jako cesta poznání dítěte)13. Školní zralost vs. Školková zralost14. Některé psychické a behaviorální poruchy dětí mladšího školního věku (mentální retardace, autismus, hyperaktivita, agresivní chování, DMO, epilepsie,neurózy, atd.)

Získané způsobilosti

po absolvování předmětu bude student orientován v psychologii předškolního dítěte

Literatura

ŘÍČAN,P. :. Cesta životem, Portál, 2004, Kap.1:Coje a jak se dělá biodromální psychologie? S 19 - 63. ŘÍČAN,P. :. Cesta životem, Portál, 2004, Kap.5: Kouzelný svět předškoláka,s.119 - 144. Štefánková, Z.:. Citová vazba v předškolním věku, interní studijní materiál, 2011. MATĚJČEK, Z.:. Co děti nejvíce potřebují. Praha: Portál, 1994. UŽDIL, J.:. Čáry, klikyháky, paňáci a auta. Praha, Portál 2002. ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ,D.:. Dětská klinická psychologie., Praha, 2006, Kap.6,8,9,10,11,12. HELUS.Z.:. Dítě v osobnostním pojetí, Portál, 2009. ŠULOVÁ, L., BARTANUSZ, Š.:. Dítě vyrůstající v bilingvní rodině. In GILLERNOVÁ, I., MERTIN, V.: Psychologie pro učitelky MŠ, s. 171-178, Portál, 2010. DAVIDO, R.:. Kresba jako nástroj k poznání dítěte. Praha: Portál, 2001. Moral development. [online]. [cit. 05.11.2012] Dostupné z WWW: . DVOŘÁKOVÁ, M. :. Multikulturní výchova v mateřské škole s. 179-186. In GILLERNOVÁ, I., MERTIN, V.: Psychologie pro učitelky MŠ, s.147-10, Portál, 2010. HŘÍBKOVÁ, L.:. Nadané dítě v předškolním věku, jeho vyhledávání a rozvíjení. In GILLERNOVÁ, I., MERTIN, V.: Psychologie pro učitelky MŠ, s. 147-10, Portál, 2010. PREKOPOVÁ, J. ,SCHWEIZEROVÁ,CH.:. Neklidné dítě, Praha: Portál, 2008. MATĚJČEK, Z., LANGMEIER, J.,:. Počátky našeho duševního života, Praha: Panorama, 1987. Vacek, P.:. Průhledy do psychologie morálky. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 80-7041-223-2, 2005. MICHALOVÁ, Z.:. Předškolák s problémovým chováním, Portál, 2012. ŠULOVÁ, L., Zaouche-Gaudron, C.:. Předškolní dítě a jeho svět. Praha: Karolinum, 2003. HOSKOVCOVÁ, S.:. Psychická odolnost předškolního dítěte, Grada, 2006. Hoeksema,S., Fredrickson, B.L., Loftus, G.R., Wagenaar, W.A.:. Psychologie Atkinsonové a Higarda, Portál, 2012. - 3.kap. Psychický vývoj, s. 92-126., s. 132-135. VÁGNEROVÁ, M.:. Vývojová psychologie. Dětství a dospívání. Karolinum, 2012. Kapitola 5 Věk hry a přípravy na školu - předškolní období, s. 177-253. LANGMEIER, J., KŘEJČÍŘOVÁ, D.:. Vývojová psychologie, Grada, Praha, 1998.

Požadavky

aktivní účast na seminářích

Garant

PhDr. Marta Franclová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Marta Franclová, Ph.D.