Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychologie pro učitele MŠ V (KPE / MPSK5)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / MPSK5 - Psychologie pro učitele MŠ V, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. AGRESIVNÍ DÍTĚ2. HYPERAKTIVNÍ DÍTĚ, DÍTĚ S ADD3. BÁZLIVÉ A NESMĚLÉ DÍTĚ, DÍTĚ S OCD4. DÍTĚ S VÝRAZNOU VADOU ŘEČI5. SOCIÁLNĚ NEZRALÉ DÍTĚ (SUBDEPRIVACE, DEPRIVACE, syndrom CAN)6. ŠKOLNÍ ZRALOST7. DÍTĚ S ODKLADEM ŠKOLNÍ DOCHÁZKY8. AUTISMUS9. DÍTĚ SE ZNEVÝHODNĚNÍM (ALERGIE, ČASTÁ NEMOCNOST, DIETA ?)10. POČÍTAČ V ŽIVOTĚ DÍTĚTE11. ZÁVISLOSTI V PŘEDŠKOLNÍM VĚKU12. SEXUÁLNÍ PROBLEMATIKA V PŘEDŠKOLNÍM VĚKU13. SMRT V ŽIVOTĚ PŘEDŠKOLNÍHO DÍTĚTE

Získané způsobilosti

po absolvování kurzu bude student orientován v problematice edukace v MŠ

Literatura

Rogge, J-U.:. Dětské strachy a úzkosti. Pöthe, P:. Emoční poruchy v dětství. ROJOVÁ - SÍTA,V.:. Jóga, hry a pohádky. Portál,2012. NEŠPOR, K.:. Jóga pro děti. Relaxace, cvičení příběhy, Velryba Praha, 1998. VODIČKA,I.:. Nechte leváky drápat, Portál. MUNDEN, A.:. Poruchy pozornosti a hyperaktivita: přehled současných poznatků a postupů pro rodiče a učitele. Praha: Portál, 2008. MICHALOVÁ, Z.:. Předškolák s problémovým chováním, Portál, 2012. Pöthe, P:. Psychoterapie dítěte. NADEAU,M.:. Relaxační hry s dětmi, Portál. Oaklander, V:. Třinácté komnaty dětské duše. VYMĚTAL, J.:. Úzkost a strach u dětí.

Požadavky

Seminární práce v rozsahu 5stran, obsahující: záznam z pozorování žáka s určitým diagnostickým závěrem a pedagogickým vyústěním; popis klimatu třídy MŠ; závěry z autodiagnostiky učitele s konkrétními závěrySeminární práce v rozsahu 1 - 3 stran - využití konkrétního příběhu (student čerpá z dětské literatury) k osobnímu rozvoji žáka (emoční inteligence, etického cítění, žádoucím postojům a hodnotám)Čtenářský deník obsahující postřehy z odborné i neodborné literatury (včetně časopiseckých článků a filmů), aplikovatelné na problematiku MŠ v širokém kontextu studia (minimálně 5 zápisů). Zápisy v deníku navazují na zápisy z předchozích psychologických kurzů)Pokračování čtenářského deníku naučné literatury i beletrie.

Garant

doc. Mgr. Jiří Jošt, CSc.

Vyučující

doc. Mgr. Jiří Jošt, CSc.Mgr. Veronika Plachá