Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Prevence školních obtíží (KPE / MPŠOB)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / MPŠOB - Prevence školních obtíží, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Dítě s rizikem vývoje školních obtíží. Vybrané funkční oblasti ovlivňující rozvoj osobnosti dítěte ve vztahu k jeho edukaci; posuzování vývojových tendencí jako východisko pro stanovení stimulačních nebo podpůrných opatření:-komunikace (jednotlivé jazykové roviny, porozumění, neverbální komunikace)-motorika (jemná a hrubá, grafomotorika)-lateralita a směrovost (souhlasná lateralita , vývoj laterality)-smyslové vnímání: -sluchové vnímání (sluch-pozornost, diferenciace paměti,fonematická diferenciace, slabiková a hlásková analýza syntéza, rytmická reprodukce); zrakové vnímání (zraková pozornost, diferenciace, vnímání polohyv prostoru, zraková analýza a syntéza,vnímání optické figury a pozadí, zraková paměť); -orientační funkce (orientace v čase prostoru, v tělesném schématu, na ploše, P-L orientace, dějová posloupnost)-paměť (verbální, neverbální)-pozornost (soustředění na zadané úkoly).

Získané způsobilosti

Znalost probíraných témat, elementární diagnostické a reedukační dovednosti.

Literatura

Jošt, J.:. Čtení a dyslexie. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-2473-030-1. Looseová, A. C.; Piekert, N; Diener, G.:. Grafomotorika pro děti předškolního věku .Praha: Portál. 2001. ISBN 978-80-7367-883-8. Janečková, D.:. Hry pro pravolevou orientaci. 1.vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2004. ISBN 80-7311-024-5. Beníčková, M.:. Muzikoterapie a specifické poruchy učení. Praha. Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3520-7. Zelinková, O.:. Poruchy učení. 11. vyd. Praha. Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-514-1. Sindelarová, B.:. Předcházíme poruchám učení. 5. vyd. Praha. Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0405-3. Blahutková, M. a kol.:. Psychomotorické hry pro děti s poruchami pozornosti a pro hyperaktivní děti. 1. vyd. Brno: MU, 2005. ISBN 80-210-3627-3. Jucovičová, D., Žáčková, H.:. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-474-8. Pokorná, V.:. Rozvoj vnímání a poznávání 2. Praha. Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-795-4. Michalová, Z.:. Shody a rozdíly. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 1998. ISBN 8085808-60-9. Švancarová, D., Kucharská, A.:. test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky. Praha: Scientia, 2001. ISBN 80-7183-221-9.

Požadavky

Kazuistika vybraného dítěte, vypracování stimulačního programu.

Garant

PaedDr. Helena Havlisová, Ph.D.

Vyučující

PaedDr. Helena Havlisová, Ph.D.