Předmět Poruchy chování (KPE / PCHZ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / PCHZ - Poruchy chování, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Úvod: popis kurzu, základní koncepty. Porucha chování či porucha prostředí? Geny, rodina, kamarádi, škola/-ka či svobodná vůle a vlastí výběr rozhodnutí? SPU a duševní poruchy. "Chemie" mezi žákem a učitelkou(-lem)- Přístupy a agenti změny, metodické pokyny, poradny a podpůrné organizace, prevence- Poruchy emocí a chování: externalizace a internalizace, sociálně podpůrné systémy, sociálně-ekonomická třída, integrační problémy v jiné kultuře- Agresivita a její příčiny- A.D.H.D.- Deprese- Úzkost: fóbie, panika, Obsedantně-kompulzivní porucha, anorexie a bulimie, P.T.S.D- Porucha opozičního vzdoru- Poruchy chování C.D.- Autistické spektrum - Aspergerův syndrom- nespecifikované pervazivní vývojové poruchy- Porucha smyslové integrace- Reaktivní porucha přícholnosti- Šikana- Závislosti
Získané způsobilosti
Seznámení s terminologií poruch, s přístupy k jejich řešení, praktickými postupy, a institucemi a agenty ovlivňujícími řešení.
Literatura
ŘÍČAN, P.:. Agresivita a šikana mezi dětmi. Praha, Portál, 1995. HAJNÝ, M. - KLOUČEK, E. - STUCHLÍK, R.:. Akta Y - drogový problém versus rodina. Kříž, J.:. Duševní poruchy a poruchy chování v dětství a u mladistvých. České Budějovice, Jihočeská univerzita, Fakulta zdravotně-sociální, 2004. ONDRÁŠEK, P.:. Františku, přestaň konečně zlobit, nebo?.,Praha, ISV nakladatelství, 2003. GULLOTA, T.A., & ADAMS, G.R.:. Handbook of adolescent behavioral problems: Evidence-based approaches to prevetion and treatment. New York, NY, Springer, 2009. MKN - 10. Duševní poruchy a poruchy chování. Portál zdravotnických informací a statistic v CZ (www.uzis.cz/cz/mkn). NEŠPOR, K.:. Návykové chování a závislost. Praha, Portál, 2000. MALONEY, M. - KRANZOVÁ R.,:. O poruchách příjmu potravy. Praha, LN, 1997. MATĚJČEK, Z.:. Po dobrém, nebo po zlém?. Praha, Portál, 1997. HADDON, M.:. Podivný případ se psem. Praha, Argo, 2003. POKORNÁ, V.:. Poruchy chování u dětí a jejich náprava. Praha, Karolinum, 1993. SHEDYOVÁ-KURCINKOVÁ, M.:. Problémové dítě v rodině a ve škole. Praha, 1998. TURNBULL, R. TURNBULL, A., SHANK, M., SMITH, S., & LEAL, D. Exceptional lives:. Special education in today s schools (kapitoly 5 a 6). New Jersey, Merrill Prentice Hall, 2002. TRAIN, A.:. Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha, Portál. SUE, D., SUE, D., SUE, S.:. Understanding abnormal behavior (poslední edice). Boston, MA, Houghton Mifflin. Wikipedia - anglická je lepší než česká, má mnohem více a mnohem obšírnější záznamy.
Požadavky
Aktivní účast v diskusích a referát v semináři o případech z praxe (ve výjimečných případech psaný referát); znalost pojmů a demonstrace pochopení jejich problematik při zkoušce.
Garant
Mgr. et Mgr. Jiří KressaRam Thein, Ph.D.