Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická diagnostika (KPE / PDGS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / PDGS - Pedagogická diagnostika, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. učitelská profese, profesní kompetence učitelů2. pedagogická diagnostika, metody, metodologická východiska3. žák jako struktura dispozic4. souvislost pedagogické diagnostiky a speciální pedagogiky5. studijní (učební) styl žáka6. didaktický test7. možné příčiny výukových problémů žáka8. diagnostika hodnotové orientace žáka9. sebepojetí žáka a jeho diagnostika10. rodina jako nejbližší sociální prostředí žáka11. diagnostika třídy12. sociometrické metody13. projektivní metody

Získané způsobilosti

- používat základní diagnostické metody, s nimiž mohou pracovat učitelé středních škol- poznávat žáka a vztahy ve třídě - uplatňovat autodiagnostiku

Literatura

Pokorná, V.:. Diagnostika a náprava SPU. Portál, 1997. Dittrich, P.:. Pedagogicko psychologická diagnostika. Praha, 1992. Dvořáková, M. Pedagogicko psychologická diagnostika II. České Budějovice, PF JU, 2000. ISBN 80-7040-282-2.Hrabal, V.:. Pedagogicko psychologická diagnostika žáka. Praha, 1989. Dvořáková, M. Pedegagocko psychologická diagnostika I. České Budějovice, PF JU, 1999. ISBN 80-7040-402-7.Hrabal, V.:. Diagnostika. Karolinum 2004. Němec, M,, Bodláková, I.:. Diagnostika sociálně patologických jevů ve škole. Praha, Eteria 2002. DVOŘÁKOVÁ, M.:. Diagnostika vnitřních podmínek výuky. In: Kalous, Z., Obst, O.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002, s. 186-212. ISBN 80-7178-253-X. CHRÁSTKA, M.:. Hodnocení vzdělávacích výsledků žáků. In: Kalous, Z., Obst, O.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002, s. 212-233. ISBN 80-7178-253-X. Chrástka, M.:. Metody pedagogické diagnostiky. Olomouc 1988. PASCH, M. a kol.:. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 2005. 424 s. ISBN 80-7367-054-2. ZELINKOVÁ, O. :. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. 208 s. ISBN 80-7178-544-X. ČÁP, J., MAREŠ, J.:. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. 656 s. ISBN 80-7178-463-X. FONTANA, D.:. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. 384 s. ISBN 80-7178-626-8. KALOUS, Z., OBST, O.:. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002, s. 186-212.ISBN 80-7178-253-X.

Požadavky

- zpracovat diagnostickou charakteristiku žáka- konstrukce, zadání a vyhodnocení didaktického testu- zadání a analýza slohové práce "Moje budoucí rodina"- zjistit sociální vztahy ve třídě

Garant

PhDr. Miloslava Dvořáková, CSc.Mgr. Miroslav Procházka, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Miloslava Dvořáková, CSc.