Předmět Pedagogická diagnostika (KPE / PDGS)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / PDGS - Pedagogická diagnostika, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. učitelská profese, profesní kompetence učitelů2. pedagogická diagnostika, metody, metodologická východiska3. žák jako struktura dispozic4. souvislost pedagogické diagnostiky a speciální pedagogiky5. studijní (učební) styl žáka6. didaktický test7. možné příčiny výukových problémů žáka8. diagnostika hodnotové orientace žáka9. sebepojetí žáka a jeho diagnostika10. rodina jako nejbližší sociální prostředí žáka11. diagnostika třídy12. sociometrické metody13. projektivní metody
Získané způsobilosti
- používat základní diagnostické metody, s nimiž mohou pracovat učitelé středních škol- poznávat žáka a vztahy ve třídě - uplatňovat autodiagnostiku
Literatura
Pokorná, V.:. Diagnostika a náprava SPU. Portál, 1997. Dittrich, P.:. Pedagogicko psychologická diagnostika. Praha, 1992. Dvořáková, M. Pedagogicko psychologická diagnostika II. České Budějovice, PF JU, 2000. ISBN 80-7040-282-2.Hrabal, V.:. Pedagogicko psychologická diagnostika žáka. Praha, 1989. Dvořáková, M. Pedegagocko psychologická diagnostika I. České Budějovice, PF JU, 1999. ISBN 80-7040-402-7.Hrabal, V.:. Diagnostika. Karolinum 2004. Němec, M,, Bodláková, I.:. Diagnostika sociálně patologických jevů ve škole. Praha, Eteria 2002. DVOŘÁKOVÁ, M.:. Diagnostika vnitřních podmínek výuky. In: Kalous, Z., Obst, O.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002, s. 186-212. ISBN 80-7178-253-X. CHRÁSTKA, M.:. Hodnocení vzdělávacích výsledků žáků. In: Kalous, Z., Obst, O.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002, s. 212-233. ISBN 80-7178-253-X. Chrástka, M.:. Metody pedagogické diagnostiky. Olomouc 1988. PASCH, M. a kol.:. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 2005. 424 s. ISBN 80-7367-054-2. ZELINKOVÁ, O. :. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. 208 s. ISBN 80-7178-544-X. ČÁP, J., MAREŠ, J.:. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. 656 s. ISBN 80-7178-463-X. FONTANA, D.:. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. 384 s. ISBN 80-7178-626-8. KALOUS, Z., OBST, O.:. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002, s. 186-212.ISBN 80-7178-253-X.
Požadavky
- zpracovat diagnostickou charakteristiku žáka- konstrukce, zadání a vyhodnocení didaktického testu- zadání a analýza slohové práce "Moje budoucí rodina"- zjistit sociální vztahy ve třídě
Garant
PhDr. Miloslava Dvořáková, CSc.Mgr. Miroslav Procházka, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Miloslava Dvořáková, CSc.