Předmět Pedagogická diagnostika I (KPE / PGDB1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / PGDB1 - Pedagogická diagnostika I, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Dítě jako struktura dispozic2. Pojem, předmět, cíle pedagogické diagnostiky3. Metody a metodologická východiska diagnostiky4. Specifické rysy diagnostiky dětí5. Pozorování jako základní diagnostická metoda6. Souvislost pedagogické diagnostiky a speciální pedagogiky7. Temperament dítěte a jeho diagnostika8. Některé příčiny vrozených vývojových vad9. Rizika novorozeneckého období z hlediska vrozených vývojových vad10. Zvláštnosti poznávacích procesů v předškolním věku11. Charakteristika emočního vývoje v předškolním věku12. Sociální vývoj předškolního dítěte13. Zvláštnosti mravního vývoje předškolního dítěte
Získané způsobilosti
- osvojit si diagnostické dovednosti využitelné při práci s předškolními dětmi- pozorovat a analyzovat chování dítěte (aktivita, oblíbenost mezi dětmi, koncentrace pozornosti, obsahová a formální stránka řeči, emoční labilita - stabilita)- monitorovat pedagogické jevy v situačním kontextu a ve vývoji- formulovat diagnostickou otázku, shromažďovat a zpracovávat údaje, hodnotit diagnostické údaje, navrhovat pedagogická opatření
Literatura
Matějček, Z.:. Dyslexie. Praha, SPN, 1988. Tymichová, H.:. Nauč mě číst a psát. Praha, SPN, 1985. Hrabal, V.:. Pedagogicko psychologická diagnostika. Praha, SPN, 1989. Dvořáková, M.:. Pedagogicko psychologická diagnostika I. České Budějovice, PF JU, 1995. Dvořáková, M.:. Pedagogicko psychologická diagnostika II. České Budějovice, PF JU, 1999. Smékal, V.:. Poznávání a posuzování osobnosti žáka. Praha, SPN, 1966. Helus, Z.:. Psychologie školní úspěšnosti žáka. Praha, SPN, 1987. Dvořáková, M.:. Vybrané kapitoly ze speciální pedagogiky. České Budějovice, PF JU, 2000. Matějček, Z.:. Vývojové poruchy čtení a psaní. Praha, SPN, 1987.
Požadavky
- při průběžné praxi plnit diagnostické úkoly- osvojit si základní teoretické problémy psychologie předškolního věku- vést soustavné pozorování dítěte, zpracovat kasuistiku- zadat a vyhodnotit 2 uložené diagnostické materiály
Garant
PhDr. Miloslava Dvořáková, CSc.
Vyučující
PhDr. Miloslava Dvořáková, CSc.Mgr. Renata JandováPhDr. Miloslava Dvořáková, CSc.Mgr. Renata Jandová