Předmět Pedagogická diagnostika I (KPE / PGDK1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / PGDK1 - Pedagogická diagnostika I, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Dítě jako struktura dispozic2. Pojem, předmět, cíle pedagogické diagnostiky3. Specifické rysy diagnostiky dětí4. Pozorování jako základní diagnostická metoda5. Temperament dítěte a jeho diagnostika6. Některé příčiny vrozených vývojových vad7. Rizika novorozeneckého období8. Zvláštnosti poznávacích procesů v předškolním věku
Získané způsobilosti
- osvojit si diagnostické dovednosti využitelné při práci s předškolními dětmi- pozorovat a analyzovat chování dítěte (aktivita, oblíbenost mezi dětmi, koncentrace pozornosti, obsahová a formální stránka řeči, emoční labilita - stabilita)- monitorovat pedagogické jevy v situačním kontextu a ve vývoji- formulovat diagnostickou otázku, shromažďovat a zpracovávat údaje, hodnotit diagnostické údaje, navrhovat pedagogická opatření
Literatura
Hrabal, V.:. Diagnostika. Karolinum 2004. Helus, J.:. Dítě v osobnostním pojetí. Praha, Portál 2004. Matějček, Z.:. Dyslexie. Praha, SPN, 1988. Goleman, D.:. Emoční inteligence. Columbus 1997. Tymichová, H.:. Nauč mě číst a psát. Praha, SPN, 1985. Hrabal, V.:. Pedagogicko psychologická diagnostika. Praha, SPN, 1989. Dvořáková, M.:. Pedagogicko psychologická diagnostika I. České Budějovice, PF JU, 1995. Dvořáková, M.:. Pedagogicko psychologická diagnostika II. České Budějovice, PF JU, 1999. Smékal, V.:. Poznávání a posuzování osobnosti žáka. Praha, SPN, 1966. Helus, Z.:. Psychologie školní úspěšnosti žáka. Praha, SPN, 1987. Šulová, L.:. Raný psychický vývoj dítěte. Praha, Karolinum 2004. Dvořáková, M.:. Vybrané kapitoly ze speciální pedagogiky. České Budějovice, PF JU, 2000. Vágnerová, M.:. Vývojová psychologie I. Praha, Karolinum 1997. Vágnerová, M.:. Vývojová psychologie I. Praha, Karolinum 2005. Matějček, Z.:. Vývojové poruchy čtení a psaní. Praha, SPN, 1987.
Požadavky
- Samostatné studium vybraných teoretických problémů- vést soustavné pozorování dítěte, zpracovat kasuistiku- zadat a vyhodnotit dva další uložené diagnostické materiály
Garant
PhDr. Miloslava Dvořáková, CSc.
Vyučující
PhDr. Miloslava Dvořáková, CSc.