Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická diagnostika (KPE / PGDZ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / PGDZ - Pedagogická diagnostika, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednášky:1. Učitelská profese, profesní kompetence učitelů2. Pedagogická diagnostika - cíle, předmět, obsah, metody3. Žák jako struktura dispozic4. Souvislost pedagogické diagnostiky a speciální pedagogiky5. Studijní (učební) styl žáka6. Didaktický test7. Příčiny výukových problémů žáka8. Diagnostika hodnotové orientace žáka9. Diagnostika sebepojetí žáka10. Rodina jako nejbližší sociální prostředí žáka11. Diagnostika třídy (sociální vztahy, klima)12. Projektivní metody v diagnostice13. Pedagogická integrace a individuální vzdělávací programSemináře:1. Nárys koncepce předmětu, seznámení s literaturou.2. Diagnostika žáka I. - praktická tvorba didaktických testů.3. Diagnostika žáka II. - kognitivní a učební styl.4. Diagnostika žáka III. - diagnostika studijních předpokladů.5. Diagnostika žáka IV. - diagnostika schopností - ověřování a rozvoj tvořivosti.6. Diagnostika třídy I. - seznámení a práce s nástroji pro diagnostiku sociálního klimatu třídy.7. Diagnostika třídy II. - sociometrie8. Diagnostika třídy III. - práce s malou sociální skupinou.9. Diagnostika třídy IV. - SORAD10. Diagnostika učitele I. - sledování pracovní zátěže, práce se stresem.11. Ukázky diagnostických materiálů zjišťujících rodinné prostředí žáka.12. Ukázky a analýza vybraných projektivních technik.

Získané způsobilosti

Dvořáková: - aplikace psychologických a pedagogických poznatků do diagnostických metod a postupů- dovednost identifikovat diagnostický problém, navrhnout řešení- dovednost pracovat s diagnostickými materiályProcházka: Studenti získají přehled v základních problémech vzdělávání a diagnostiky na příslušném stupni školy. Získají porozumění vzdělávacímu systému České republiky a budou schopni aplikovat své poznatky na různých úrovních diagnostické činnosti učitele.

Literatura

Pokorná, V.:. Diagnostika a náprava SPU. Portál, 1997. Hrabal, V.:. Diagnostika. Karolinum 2004. Němec, M,, Bodláková, I.:. Diagnostika sociálně patologických jevů ve škole. Praha, Eteria 2002. Mertin, V.:. Individuální vzdělávací program. Praha, Portál 1998. Dittrich, P.:. Pedagogicko psychologická diagnostika. Praha, 1992. Dvořáková, M. Pedagogicko psychologická diagnostika II. České Budějovice, PF JU, 2000. ISBN 80-7040-282-2.Hrabal, V.:. Pedagogicko psychologická diagnostika žáka. Praha, 1989. Dvořáková, M. Pedegagocko psychologická diagnostika I. České Budějovice, PF JU, 1999. ISBN 80-7040-402-7.Mareš, J.:. Učební a studijní styl žáka. Praha, Portál 1998. DVOŘÁKOVÁ, M.:. Diagnostika vnitřních podmínek výuky. In: Kalous, Z., Obst, O.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002, s. 186-212. ISBN 80-7178-253-X. CHRÁSTKA, M.:. Hodnocení vzdělávacích výsledků žáků. In: Kalous, Z., Obst, O.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002, s. 212-233. ISBN 80-7178-253-X. Chrástka, M.:. Metody pedagogické diagnostiky. Olomouc 1988. PASCH, M. a kol.:. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 2005. 424 s. ISBN 80-7367-054-2. ZELINKOVÁ, O. :. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. 208 s. ISBN 80-7178-544-X. ČÁP, J., MAREŠ, J.:. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. 656 s. ISBN 80-7178-463-X. FONTANA, D.:. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. 384 s. ISBN 80-7178-626-8. KALOUS, Z., OBST, O.:. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002, s. 186-212.ISBN 80-7178-253-X.

Požadavky

Dvořáková:- aktivní práce v seminářích- vlastní diagnostická činnost studenta- monitoring diagnostických problémů u žáka i třídyProcházka:Účast na konzultacích.Průběžné studium doporučené literatury.Zpracování konspektu prostudované odborné knihy.Zpracování seminární práce s aplikací vlastních zkušeností z pedagogického působení.

Garant

PhDr. Miloslava Dvořáková, CSc.Mgr. Miroslav Procházka, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Miloslava Dvořáková, CSc.Mgr. Miroslav Procházka, Ph.D.Ram Thein, Ph.D.PhDr. Miluše VÍTEČKOVÁ, Ph.D.PhDr. Miloslava Dvořáková, CSc.Mgr. Miroslav Procházka, Ph.D.Ram Thein, Ph.D.PhDr. Miluše VÍTEČKOVÁ, Ph.D.