Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická a školní psychologie (KPE / PGSZE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / PGSZE - Pedagogická a školní psychologie, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Pedagogická psychologie a její současná situace.2. Učení - vybrané teorie.3. Determinanty učebního výkonu, osobnost učitele.4. Nadané dítě.5. Očekávání ve třídě (sebenaplňující se proroctví, pygmalion-efekt, kauzální atribuce), negativní ovlivňování studijních výsledků handicapy.6. Sociálně psychologické aspekty školní třídy.7. Psychologické zvláštnosti výchovných metod.8. Tvořivost ve vyučování.9. Motivace a vůle ve škole.10. Naučená bezmocnost a naučený optimismus.11. Náročné životní situace.12. Nejčastější duševní poruchy, asociální a antisociální projevy.13. Učení z textu, z obrazového materiálu.14. Klima třídy, školy.

Získané způsobilosti

Student se orientuje v problematice pedagogické a školní psychologie; Zvládání základní diagnostické metody učitele primární/základní/střední školy

Literatura

Henning, C., Keller, G.:. Antistresový program pro učitele. Praha, Portál 1996. Kaplan, P.S.:. Educational Psychology for Tomorrow´s Teacher. St. Paul. New York. Los Angeles. San Francisco: West Publishing Company. 1990. Rost, D. H. (Hrsg.):. Handwörterbuch Pedagogische Psychologie, PVU, Weinheim, 2006. Zelinková, O.:. Poruchy učení. Praha, Portál 2003. Drapela. V. J.:. Přehled teorií osobnosti. Praha, Portál 1997. Hrabal, V. - Man, F. - Pavelková, I.:. Psychologické otázky motivace ve škole. Praha, SPN, 1984. Čáp, J., Mareš, J.:. Psychologie pro učitele. Praha, Portál 2001. Fontana, D.:. Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál, 1996. Čáp, J.:. Psychologie výchovy a vyučování. Praha, UK 1993. Sborník Mezinárodní klasifikace nemocí 10. revize. Duševní poruchy a poruchy chování. Praha, Psychiatrické centrum 1992. Cangelosi, J.S.:. Strategie řízení třídy. Praha, Portál 1994. Reynolds, C. R. & Gutkin, T. B.:. The Handbook of School Psychology. New York: J. Wiley & Sons. Inc. 1998.

Požadavky

V semináři referování o jednom z témat, seminární práce na závěr semestru, písemný test v zápočtovém týdnu, ústní zkouška.

Garant

Mgr. Renata Jandováprof. PhDr. František Man, CSc.

Vyučující

Mgr. Renata Jandováprof. PhDr. František Man, CSc.prof. PaedDr. Iva Stuchlíková, CSc.Mgr. Jan VaněkMgr. Renata Jandováprof. PhDr. František Man, CSc.prof. PaedDr. Iva Stuchlíková, CSc.Mgr. Jan Vaněk