Předmět Průběžná pedagogická praxe (KPE / PPK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / PPK - Průběžná pedagogická praxe, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Předmět je zaměřen na aktuální potřeby a problémy metodické praxe. Cílem je prohloubení dosavadních teoretických poznatků a jejich volné propojení s praktickými potřebami stávajících učitelů. Praxe by v optimální realizaci měla zahrnout všechny ročníky 1. stupně a obsáhnout všechny předměty, základní typy a modely vyučovacích hodin.Posluchač vykonává praxi na nejbližší škole v místě svého bydliště za dohledu přiděleného supervizora - odborně a metodicky fundovaného učitele, garantujícího kvalitu jeho přípravy při osvojování moderních vyučovacích metod a organizačních forem.Metodik fakulty na základě předloženého hodnocení praxe od supervizora, kontroly záznamů a příprav na hodiny a pohovoru udílí studentům zápočet.
Získané způsobilosti
Na základě teoretických znalostí získá student schopnost aplikace těchto znalostí do metodicko-didaktické praxe.
Literatura
Hubáček, J. a kol.:. Čeština pro učitele. Opava, 1996. Toman, J.:. Didaktika čtení a primární literární výchovy. JU Č. Budějovice, 2007. Mlčáková, R.:. Grafomotorika a počáteční psaní. Praha: Grada, 2009. Santlerová, K.:. Metody ve výuce čtení a psaní. Brno, 1995. Gajdušová, I.:. Osobnosti a díla světové literatury pro děti a mládež. Ostrava: PedF OU, 2003. Kutálková, D.:. První třídou bez problémů. Praha, Makropulos, 2000. Karlík, P.-Nekula, M.-Rusinová, Z.:. Příruční mluvnice češtiny. Praha, 1996. Toman, J.:. Současná česká literatura pro děti a mládež. Brno: Akademické nakl.CERM, 2000. Čechová, M. a kol.:. Současná česká stylistika. Praha, 2003. Doležalová, J.:. Současné pohledy na výuku elementárního čtení a psaní. Hr. Králové 2001. Peterka, J.:. Teorie literatury pro učitele. Praha: Pedagogická fakulta JU, 2006. Beránková, E., Lederbuchová, L.:. Trocha literární teorie. Praha: Fortuna, 2001. Frühaufová, V. - Miňhová, J. - Mrázová, E.:. Vybrané ped. a psych. problémy výuky elementárního čtení a psaní. UJEP, Ústí nad Lab. 1991. Fabiánková, B. - Havel, J. - Novotná, M.:. Výuka čtení a psaní na 1. st. ZŠ. Paido, Brno 1999. Čeňková, J. a kol.:. Vývoj literatury pro děti a mládež a její žánrové struktury. Praha: Portál, 2006.
Požadavky
Zhodnocení a reflexe praktické přípravy studenta.Úkoly k samostudiu:Prostudovat doporučenou literaturu se zaměřením na profesionální dovednosti, návyky a kompetence.Způsob kontroly:Prezentace deníku z praxe.Rozbor příprav na vyučovací hodinu.
Garant
PhDr. Ivana Šimková, Ph.D.