Předmět Průběžná pedagogická praxe III (KPE / PPXB3)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / PPXB3 - Průběžná pedagogická praxe III, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- pedagogická praxe jeden den v týdnu na fakultní mateřské škole, dvojice studentů ve třídě- spolupráce dvojic studentů při pedagogické práci ve třídě- pozorování práce učitelky- budování cílevědomého vztahu učitelka - dítě, učitelka - skupina- samostatné plánování podle třídního vzdělávacího programu- samostatné vedení bloku dopoledních činností- příprava integrovaných celků- samostatné řešení situací a konfliktů- písemná reflexe- reflexe formou rozboru videozáznamů činností s dětmi- evaluace realizovaných činností ( vzdělávací přínos realizovaných aktivit z hlediska klíčových kompetencí, obecných i dílčích cílů; rizika ohrožující vzdělávací záměry?)- rozšíření portfolia
Získané způsobilosti
Samostatně plánovat a realizovat tematický integrovaný celek. Vyhodnotit vzdělávací přínos činností z hlediska ŠVP a RVP PV. Efektivně komunikovat s dětmi i kolegy. Vést třídní dokumentaci.
Literatura
Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha, Portál, 2004. Svobodová, E.:. Hra v mateřské škole. Sborník RAABE, Řízení mateřské školy, Praha, 2005. Informatorium (časopis pro předškolní výchovu). Kol. autorů:. Kafomet pro MŠ, Stařeč. Infra, od 2003 - metodické materiály. Kol. autorů:. Metodické listy. RAABE Praha. Kol. autorů:. Metodiky předškolní výchovy. Svobodová, E.:. Obsah a formy předškolního vzdělávání, JČU, České Budějovice 2007. Kol. autorů:. Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV, Metodika pro podporu individualizace vzdělávání v podmínkách MŠ, VUP Praha 2007. Kol. autorů:. Praktický průvodce třídním vzdělávacím programem, 2006. Svobodová, E.:. Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání, RAABE, Praha, 2007. Mertin V., Gillernová , I.:. Psychologie pro učitelky mateřské školy, Portál Praha, 2003. Kol. autorů:. Rámcový program pro předškolní vzdělávání, VUP, Praha 2006. Kopřiva , P., Nováčková , J., Nevolová , D., Kopřivová ,T.:. Respektovat a být respektován, Spirála Kroměříž, 2005. Opravilová, E., Gebhartová, V.:. Rok v mateřské škole. Portál, Praha, 2003. Bečvářová Z.:. Současná mateřská škola a její řízení, Portál 2003. Caiatiová, M., Delačová S., Mullerová A.:. Volná hra. Portál, Praha, 1995.
Požadavky
aktivní účast, rozšiřování portfolia, záznamy o praxi (přípravy, pozorování, reflexe), odpovědná příprava a vedení dopoledních celků, videonahrávka vlastní řízené činnosti
Garant
PaedDr. Alena Váchová
Vyučující
PaedDr. Alena Váchová