Předmět Pedagogická a školní psychologie (KPE / PŠPCŽ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / PŠPCŽ - Pedagogická a školní psychologie, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Pedagogická psychologie a její současná situace.2. Učení - vybrané teorie.3. Determinanty učebního výkonu, osobnost učitele.4. Nadané dítě.5. Očekávání ve třídě (sebenaplňující se proroctví, pygmalion-efekt, kauzální atribuce), negativní ovlivňování studijních výsledků handicapy.6. Sociálně psychologické aspekty školní třídy.7. Psychologické zvláštnosti výchovných metod.8. Tvořivost ve vyučování.9. Motivace a vůle ve škole.10. Naučená bezmocnost a naučený optimismus.11. Náročné životní situace.12. Nejčastější duševní poruchy, asociální a antisociální projevy.13. Učení z textu, z obrazového materiálu.14. Klima třídy, školy.
Získané způsobilosti
Přijetí do studia celoživotního vzdělávání.
Literatura
Zelinková, O.:. : Poruchy učení. Specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Praha : Portál, 2003. Hennig,C, Keller, G.:. Antistresový program pro učitele. - Praha : Portál, 1996. - 99 s. ISBN 80-7178-093-6. Kaplan, P. S.:. Educational Psychology for Tomorrow´s Teacher. Los Angeles - San Francisco, West Publishing Company, 1990. Rost, D. H. (Hrsg.):. Handwörterbuch Pedagogische Psychologie, PVU, Weinheim. Drapela, V. J.:. Přehled teorií osobnosti. Praha, Portál, 1997. Hrabal, V., Man, F., Pavelková, I.:. Psychologické otázky motivace ve škole. Praha: SPN. (1984, 1989). Čáp, J. - Mareš, J.:. Psychologie pro učitele. Praha, Portál, 2001. Fontana, D. Psychologie ve školní praxi. Portál. 1997. Čáp, J.:. Psychologie výchovy a vyučování. Praha, UK 1993. Sborník Mezinárodní klasifikace nemocí 10. revize. Duševní poruchy a poruchy chování. Praha, Psychiatrické centrum 1992. Cangelosi, J. S. Strategie řízení třídy. Portál, Praha. 1994. Reynolds, C. R. & Gutkin, T. B.:. The Handbook of School Psychology. New York: J. Wiley & Sons. Inc. 1998.
Garant
Mgr. Renata Jandová
Vyučující
Mgr. Renata Jandová