Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychologie tvořivosti pro učitele (KPE / PTUSN)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / PTUSN - Psychologie tvořivosti pro učitele, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Tvořivost - teoretické vymezení, souvislosti a komponenty tvořivosti (Guilford), kognitivní procesy, inteligence, talent a tvořivost, tvůrčí proces2.Tvořivost a osobnost vs. sociální kontext: charakteristiky tvořivé osobnosti, tvořivé schopnosti, vývoj tvořivé osobnosti, pozitivní a negativní ovlivňování tvořivého potenciálu3.Aplikace testů tvořivosti - Torrance, Urban, praktické vyzkoušení4.Tvořivost v různých oblastech života: technická, programátorská, "umělecká", vědecká, učitelská5.Tvořivost a zvládání konfliktů, životních situací6.Tvořivý učitel, poznání vlastního tvůrčího potenciálu a barier tvořivosti, sebereflexe, metody rozvíjení7.Tvořivý žák, tvořivá třída, podmínky tvořivého vyučování8.Tvořivost v souvislosti s motivací učitele a žáků9.Fantazie, imaginace, tvořivé techniky10.Skupinová tvořivost. Brainstorming, diskuse a jiné metodyRozvíjení tvořivosti a tvořivé techniky v kontextu konkrétní vyučovací hodiny. Vypracování "plánu tvořivé hodiny"

Získané způsobilosti

Základní vědomosti z psychologie kreativity, schopnost zvyšovat vlastní tvořivost a podporovat tvořivé schopnosti žáků v rámci vyučovaného předmětu za využití vhodné motivace a metod podporujících tvořivost.

Literatura

Časopisy: Psychologie dnes, Rodina a škola, Pedagogická revue, Učitelské listy, Moderní vyučování apod. HERMOCHOVÁ, J.:. Hry pro život 1-3, Portál Praha, 1994. BEAN, R.:. Jak rozvíjet tvořivost dítěte. Praha, Portál, 1993. Dacey, J.S., Lennon, K.H.:. Kreativita, Grada, 2000. KIM, S.H.:. Podstata tvořivosti. Bratislava, Open Windows, 1993. LOKŠA, J. LOKŠOVÁ,I.:. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Teoretická východiska a praktické postupy, hry a cvičení. Portál, 1999. ČÁP, J., MAREŠ, J.:. Psychologie pro učitele, Portál, Praha, 2001. Fontana, D.:. Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál, 1997. KIRST,W., DIEKMEYER, U.:. Trénink tvořivosti. Hry a cvičení pro děti i dospělé. Portál, Praha, 1998. LOKŠA, J. LOKŠOVÁ,I.:. Tvořivé vyučování, Grada, 2003. PETROVÁ, A.:. Tvořivost v teorii a v praxi, Vodnář, Praha, 1999. Silberman, M.:. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha, Portál, 1997.

Požadavky

Aktivní účast, vypracování projektu v týmu

Garant

Mgr. Zuzana Štefánková, Ph.D.