Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogika pro učitele 1. stupně ZŠ II (KPE / PUK2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / PUK2 - Pedagogika pro učitele 1. stupně ZŠ II, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Hodnocení ve výuce. Vymezení pojmu, význam, typy, formy hodnocení, se zaměřením na formativní, kriteriální a autentické hodnocení. Hodnotící rámec, hodnocení podle individuální vztahové normy. Hodnocení ve vztahu k výukovým cílům a individualizaci. Diagnostika a diagnostické nástroje.Podněty a inspirace z reformní pedagogiky v současné pedagogické praxi. Alternativní a inovativní vzdělávací programy (vymezení pojmu), prezentace vybraných alternativních vzdělávacích programůInovativní vzdělávací programy, představení vybraných inovativních vzdělávacích programů (Kritické myšlení, Začít spolu, Tvořivá škola atd).Inspirativní podněty z inovativních vzdělávacích programů pro současnou školu (plánování výukové jednotky podle třífázového modelu učení EUR, seznámení s materiálem Kompetentní učitel 21. století a jeho aplikace v praxi, využití center aktivit apod).Klima třídy, podpora podnětného prostředí, zásady tvorby pravidel třídy a práce s pravidly třídyVztah rodiny a školyPrincipy inkluzivního vzdělávání

Získané způsobilosti

orientace v různých přístupech k hodnocení s důrazem na formativní hodnocení, sebehodnocení a vrstevnické hodnocení, plánování výuky podle třífázového modelu učení, orientace v alternativních a inovativních vzdělávacích programech, schopnost aplikovat prvky z těchto programů ve vlastní pedagogické činnosti.

Literatura

Kraus, B. Poláčková, V. a kol.:. Člověk - prostředí - výchova. Brno: Paido 2001. Hofbauer, B.:. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál 2004. Langová, M., Vacínová, M.:. Jak se to chováš? Praha: Empatie 1994. Střelec, S. a kol.:. Kapitoly z teorie a metodiky výchovy I. Brno: Paido 1998. Kyriacou, Ch.:. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál 1996. Kritické listy (Kritické myšlení, o. s.). Kritické listy (Kritické myšlení, o. s.). Matějček, Z.:. Krizové situace v rodině očima dítěte: dětská závist, žárlivost, nevěra a rozvod, nový partner v rodině, nevlastní sourozenci, vzpomínky z dětství. Praha: Grada, 2002. Rosická, Z.:. Malá didaktika činnostního učení. Brno: Tvořivá škola, 2006. Průcha, J. a kol.:. Pedagogický slovník. Praha: Portál 1995. Řezníček, M.:. Prevence sociálních deviací. Praha: Slon 1995. Tomková, A.:. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení. PedF UK Praha, 2007. Matoušek, O.:. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Slon 1993. Kraus, B.:. Sociální aspekty výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus 1998. Soubor Příruček programu Čtením a psaním ke Kritickému myšlení. Bentovim, A.:. Týrání a sexuální zneužívání v rodinách. Praha: Grada, 1998. Rutová, N. (Ed):. Učím s radostí. zkušenosti - lekce - projekty. Praha: Kritické myšlení. o. s.; Step by Step ČR, o. s. , 2003. Kašová, J.; Tomková, A.; Dvořáková, M.:. Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009. Pelikán, J,:. Výchova jako teoretický problém. Ostrava: Amosium servis 1995. Horká, H., Hrdličková, A.:. Výchova pro 21. století. Brno: Paido 1998. Kargerová, J, Krejčová, V.:. Vzdělávací program začít spolu. Metodický průvodce pro 1. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003.

Požadavky

Aktivní účast na semináříchVypracování zadaného úkolu (projekt)Vypracování zadaného úkolu (konspekt z četby odborné literatury) Vedení si deníku (záznamy ze cvičení v ZŠ) a specifické úkoly vztahující se k pozorování ve třídách.

Garant

doc. PhDr. Alena Hošpesová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Alena Hošpesová, Ph.D.