Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Práce s veřejností (KPE / SBBK4)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / SBBK4 - Práce s veřejností, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

MODUL I: VEŘEJNOST (vyučující Mgr. Eliška Novotná)1. VeřejnostVznik a strukturální proměna veřejnosti. Společenská smlouva. Pluralita veřejností.2. Veřejné míněníKořeny a začátky evropského veřejného mínění. Postoje a mínění. Procesy vytváření veřejného mínění a jejich modely.. Sociální funkce veřejného mínění a jeho výzkumů. Veřejné mínění a moc3. Veřejný prostorZnaky veřejného prostoru. Typy veřejného prostoru. Soukromé a veřejné. Právo na soukromí.4. Veřejný zájemVěc veřejná. Veřejný zájem. Sociální hnutí. Veřejný činitel, jeho práva, omezení a úspěšnost. Moc masmédií.MODUL II: ORGANIZACE A VEŘEJNOST (vyučující Ing. Jan Nový)5. Procesy řízení vztahů organizace s veřejnostíZavedení systematického řízení vztahů s veřejností. Struktura systému a stanovení kompetencí v oblasti PR, systémové pojetí PR.6. Zapojování veřejnosti do řešení problémů organizaceParticipace veřejnosti na rozhodovacích procesech. Volba úrovně a okamžiku zapojení veřejnosti. Metody a techniky, přínosy a rizika zapojení veřejnosti do řešení problémů organizace.7. Důvěryhodnost organizaceTeorie asymetrické informace a důvěryhodnost organizace. Prostředky budování a ověřování důvěryhodnosti organizace. Image organizace a proces jeho utváření.8. Společenská odpovědnost organizaceKoncept společensky odpovědného řízení organizace (Corporate Social Responsibility). Vztah mezi CSR a managementem PR. Standardizace kontra dobrovolnost CSR. Měření společensky odpovědného chování organizace.MODUL III: ORGANIZACE, MÉDIA A VEŘEJNOST (vyučující Ing. Martin Musil)9. Význam masmédií při kontaktu s veřejností.Seznámení se sítí státních a lokálních masmédií v ČR. Působení masmédií na veřejnost, dopad, vliv a účinek médií, obecné informace o chování médií a důvodech tohoto chování. Význam stereotypů a fám, příklady.10. Metody a prostředky oslovování veřejnosti.Volba vhodného druhu média pro různé typy sdělení; vytváření dobrých vztahů s masmédii. Konkrétní informační toky: Tisk, televize, rozhlas, internet - základní rysy, výhody a nevýhody, situace v České republice.11. Aspekty různých forem informování veřejnosti.Tisková zpráva, tisková konference, rozhovory, prezentace, dny otevřených dveří, veletrhy a výstavy, výroční zprávy, happeningy, benefiční akce. Základy krizové mediální komunikace.12. Analýza médií.Monitoring médií - interní a externí monitoring. Obsahová analýza médií - kvantitativní a kvalitativní analýza a jejich využití v praxi.

Získané způsobilosti

Absolvent předmětu specializace Veřejná správa má znalosti veřejné správy ČR a EU a znalosti z oblastí sociální politiky, veřejnosti, sociálních skupin a dobrovolnictví. Má schopnosti tyto znalosti uplatňovat v různých oblastech a na různých úrovních nejen veřejné správy, ale i ve veřejném sektoru obecně a má dovednosti, které mu umožňují v těchto oblastech působit.

Literatura

Hodges,M., Wood, G.:. Aby váš hlas byl vyslyšen. Úvod do lobbování v České republice. ICN, Praha 1998, vydání 1., ISBN 80-902284-4-5. Giddens, A.:. Důsledky modernity, ISBN 80-85850-62-1, Slon 1998. Green Paper. Promoting a European framework for Corporate Social Responsibility, Comission of The European Communities, Brussels, 2001, dostupná na http://www.europa.eu.int/comm/off/green/index_en.htm. Musil, M.:. Masmédia a publicita. Praha: Oeconomica (FM), 2004, ISBN 80-245-0872-9. Jirák, J., Köpplová, B.:. Média a společnost. Portál, Praha, 2003, ISBN 80-7178-697-7. Girgašová, J., Věrčák, V.:. Media Relations není manipulace. Ekopress, Praha, 2004, ISBN 80-86119-43-2. Popper, K.:. Otevřená společnost a její nepřátelé I, ISBN 8é-85241-53-6, Oikoymenh 1994. Novotná, E., Nový, J., Musil, M.:. PR management, ISBN 80-245-1047-2, VŠE 2006. Čepelka, O.:. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, Nadace Omega, Liberec, 1997, vydání 1., ISBN 80-902376-0-6. Ftorek, J.:. Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada. 2007. ISBN 978-80-247-1903-0. Svoboda, V.:. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada publishing. 2006. ISBN 80-247-0564-8. Ali,M.:. Public Relations, Praktický průvodce pro neziskové organizace, vybrané kapitoly z knihy The Diy Guide to Public Relations For Charities Voluntary Organisations and Community Groups, Nadace Via, Praha 2003, bez ISBN. Němec, P.:. Public relations, praxe komunikace s veřejností. Management Press, Praha 1996, ISBN 80-859432-0-4. Clarke L. Caywood. Public Relations. Řízená komunikace podniku s veřejností. Computer Press, Brno, 2003, ISBN 80-7226-886-4. Scruton, R.:. Slovník politického myšlení. Brno, 199. Znebejánek, F.:. Sociální hnutí, ISBN 80-85850-31-1, Slon 1997. Trnková, J.:. Společenská odpovědnost firem. Kompletní průvodce tématem a závěry z průzkumů v ČR, Business Leaders Forum, Praha, 2004, bez ISBN, dostupné též z http//:www.blf.cz. Habermas, J.:. Strukturální přeměna veřejnosti, ISBN 80-7007-134-6, FÚ AV ČR 2000. McQuail, D.:. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál. 1999. ISBN 80-7178-200-9. Kohout, J.:. Veřejné mínění, image a metody public relations, Graga, Praha 1994, ISBN 80-7261-006-6. Pelcl, P. - Rosecký, D. - Oriniaková, P.:. Zapojení veřejnosti do plánování regionálního rozvoje, CpKP Přerov, 2001, bez ISBN, dostupné z http//:www.cpkp.cz.

Požadavky

Student vykoná ústní zkoušku ze tří modulů předmětu.

Garant

Mgr. Eliška Novotná, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Eliška Novotná, Ph.D.