Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogicko-psychologická diagnostika I (KPE / SBCK3)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / SBCK3 - Pedagogicko-psychologická diagnostika I, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. pedagogická diagnostika, pojem, předmět2. metodologická východiska a metody pedagogické diagnostiky3. sociální percepce, pozorování jako základní metoda pedagogické diagnostiky4. osobnostní a kompetenční předpoklady diagnostika5. člověk jako souhrn dispozic6. rozhovor, techniky vedení rozhovoru

Získané způsobilosti

- orientovat se v základní problematice pedagogické a psychologické diagnostiky- seznámení s problematikou sociální percepce- respektovat rozdíly mezi diagnostikou dětí a dospělých

Literatura

Pokorná, V.:. Diagnostika a náprava SPU. Portál, 1997. Hrabal, V.:. Diagnostika. Karolinum 2004. Dittrich, P.:. Pedagogicko psychologická diagnostika. Praha, 1992. Dvořáková, M. Pedagogicko psychologická diagnostika II. České Budějovice, PF JU, 2000. ISBN 80-7040-282-2.Hrabal, V.:. Pedagogicko psychologická diagnostika žáka. Praha, 1989. Dvořáková, M. Pedegagocko psychologická diagnostika I. České Budějovice, PF JU, 1999. ISBN 80-7040-402-7.Smékal, V.:. Pozvání do psychologie osobnosti. Barrister & Principal, 2002. Svoboda, M.:. Psychologická diagnostika dospělých. Praha, Portál 1999. Nakonečný, M.:. Psychologie téměř pro každého. AVČR, 2004. Spurný, J.:. Psychologie výslechu. Praha, Portál 2003. DVOŘÁKOVÁ, M.:. Diagnostika vnitřních podmínek výuky. In: Kalous, Z., Obst, O.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002, s. 186-212. ISBN 80-7178-253-X. CHRÁSTKA, M.:. Hodnocení vzdělávacích výsledků žáků. In: Kalous, Z., Obst, O.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002, s. 212-233. ISBN 80-7178-253-X. Chrástka, M.:. Metody pedagogické diagnostiky. Olomouc 1988. PASCH, M. a kol.:. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 2005. 424 s. ISBN 80-7367-054-2. ZELINKOVÁ, O. :. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. 208 s. ISBN 80-7178-544-X. ČÁP, J., MAREŠ, J.:. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. 656 s. ISBN 80-7178-463-X. FONTANA, D.:. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. 384 s. ISBN 80-7178-626-8. KALOUS, Z., OBST, O.:. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002, s. 186-212.ISBN 80-7178-253-X.

Požadavky

- písemné zpracování pedagogicko psychologického problému- prostudování úvodní teoretické problematiky

Garant

PhDr. Miloslava Dvořáková, CSc.

Vyučující

PhDr. Miloslava Dvořáková, CSc.