Předmět Pedagogicko-psychologická diagnostika II (KPE / SBCK6)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / SBCK6 - Pedagogicko-psychologická diagnostika II, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Diagnostika třídy I. - seznámení a práce s nástroji pro diagnostiku sociálního klimatu třídy.2. Diagnostika třídy II. - sociometrie3. Diagnostika třídy III. - práce s malou sociální skupinou.4. Diagnostika třídy IV. - SORAD5. - 6. Diagnostika učitele I. - sledování pracovní zátěže, práce se stresem.7. Ukázky diagnostických materiálů zjišťujících rodinné prostředí žáka.8. - 10. Ukázky a analýza vybraných projektivních technik.
Získané způsobilosti
Studenti, kteří absolvují kompletní systém studia specializace výchovná a vzdělávací praxe, získají přehled v základních problémech ochrany zdraví, prevence, vzdělávání a diagnostiky. Získají porozumění vzdělávacímu systému České republiky a budou schopni aplikovat své poznatky na různých úrovních vzdělávaní dospělých a dalšího vzdělávání v ČR.
Literatura
Pokorná, V.:. Diagnostika a náprava SPU. Portál, 1997. Dittrich, P.:. Pedagogicko psychologická diagnostika. Praha, 1992. Dvořáková, M. Pedagogicko psychologická diagnostika II. České Budějovice, PF JU, 2000. ISBN 80-7040-282-2.Hrabal, V.:. Pedagogicko psychologická diagnostika žáka. Praha, 1989. Dvořáková, M. Pedegagocko psychologická diagnostika I. České Budějovice, PF JU, 1999. ISBN 80-7040-402-7.DVOŘÁKOVÁ, M.:. Diagnostika vnitřních podmínek výuky. In: Kalous, Z., Obst, O.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002, s. 186-212. ISBN 80-7178-253-X. CHRÁSTKA, M.:. Hodnocení vzdělávacích výsledků žáků. In: Kalous, Z., Obst, O.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002, s. 212-233. ISBN 80-7178-253-X. Chrástka, M.:. Metody pedagogické diagnostiky. Olomouc 1988. PASCH, M. a kol.:. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 2005. 424 s. ISBN 80-7367-054-2. ZELINKOVÁ, O. :. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. 208 s. ISBN 80-7178-544-X. ČÁP, J., MAREŠ, J.:. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. 656 s. ISBN 80-7178-463-X. FONTANA, D.:. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. 384 s. ISBN 80-7178-626-8. KALOUS, Z., OBST, O.:. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002, s. 186-212.ISBN 80-7178-253-X.
Požadavky
Účast na konzultacích.Průběžné studium doporučené literatury.Zpracování konspektu prostudované odborné knihy.Zpracování seminární práce s aplikací vlastních zkušeností z pedagogického působení.
Garant
Mgr. Miroslav Procházka, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Miloslava Dvořáková, CSc.Mgr. Miroslav Procházka, Ph.D.