Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sociální a pedagogická komunikace (KPE / SKOZ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / SKOZ - Sociální a pedagogická komunikace, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

specifika komunikace s dětmi, vzpomínky na dětství- osobní a funkční komunikace, jak posilovat vztahovou komunikaci- Maslowova pyramida potřeb v praxi- naplňování fyziologických potřeb a tvorba pravidel spolu s dětmi- úcta k člověku a výchovné styly, revizibilita- rizika rutinních stereotypů- funkční komunikace: podmínka respektovat druhého- motivace - vnitřní, vnější, žádná + cvičení- ocenění, tresty a odměny- neefektivní metody (chyby při komunikaci s dětmi) + efektivní metody- empatická reakce,- já výrok + řešení konfliktů, zpětná vazba- opakování s prezentací + procvičení v situacích- test

Získané způsobilosti

Student zná specifika komunikace s dětmi, umí definovat a prakticky rozpoznat pocity a potřeby dítěte a zná prostředky pro jejich naplňování. Chápe potřebu vytvářet dětem prostor pro samostatnost, respektuje dítě jako komunikačního partnera. Zná a užívá metody efektivní komunikace k dětem i k dospělým. Umí aktivně naslouchat, projevit empatii a vyjádřit své potřeby.

Literatura

Henriksen, J. A. - Vetlesen, A. J.:. Blízké a vzdálené podané ruce. Brno, 2000. Ferrucci Piero:. Děti nás učí. Práh. Praha, 1999. Helus, Z.:. Dítě v osobnostním pojetí, Portál Praha, 2004. Goleman, D.:. Emoční inteligence. Praha, Columbus, 1997. Shapiro, L. E.:. Emoční inteligence dítěte. Praha, Portál, 1998. Křivohlavý, J.:. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha, Svoboda, 1992. Křivohlavý, J.:. Komunikace učitelů se žáky. Olomouc: KPÚ, 1987. Prekopová, J. - Schweizerová, Ch.:. Neklidné dítě. Praha, Portál, 1994. Křivohlavý, J.:. Povídej, naslouchám. Praha, Návrat domů, 1993. Svobodová E.:. Prosociální činnosti v mateřské škole, RAABE, Praha 2007. Přednášky I. Gillernové, L. Šulové, J. Valenty, Z. Matějčka. FF UK Praha. MATĚJČEK, Z.:. Psychická deprivace v dětství. Praha, 1974. Vybíral, Z.:. Psychologie lidské komunikace. Praha, Portál, 2000. Kopřiva , P.,Nováčková , J.,Nevolová , D., Kopřivová ,T.:. Respektovat a být respektován, Spirála Kroměříž, 2005. Dunovský, J. a kol.:. Sociální pediatrie. Praha, Grada, 1999. NAKONEČNÝ, M.:. Sociální psychologie. Praha, Academia, 2000. Fulghum, R.:. Všechno, co opravdu potřebuji znát, jsem se naučil v mateřské škole. Praha, Odeon, 1991. Stuchlíková, I.:. Základy psychologie emocí. Praha, Portál. 2002.

Požadavky

Seminární práce se zaměřením na reflexi vlastních dramatických experimentů.

Garant

PaedDr. Erika Nehrerová, Ph.D.