Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vybrané speciálně pedagogické postupy (KPE / SPUK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / SPUK - Vybrané speciálně pedagogické postupy, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Specifické poruchy učení2. Příčiny SPU- kognitivní rovina3. Oblasti reedukace4. Zraková percepce5. Zraková percepce- reedukace6. Cvičení7. Sluchová percepce8. Sluchová percepce- reedukace9. Cvičení10. Prostorová orientace11. Prostorová orientace- reedukace12. Analýza a syntéza13. Analýza a syntéza- reedukace14. Percepce rytmu

Získané způsobilosti

Schopnost orientovat se v metodách, technikách a formách edukace a reedukace žáků s poruchami učení. Dovednost vybrané metody a techniky používat v praktické výuce.

Literatura

Kaslová, M.:. Barevná matematika pro páťáky. 1. vyd. Praha: SPN, 2000. ISBN 80-7235-074-9. Jošt, J.:. Čtení a dyslexie. Praha. Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-2473-030-1. Novák, J.:. Dyskalkulie- specifické poruchy počítání. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2004. ISBN 80-7311-029-6. Janečková, D.:. Hry pro pravolevou orientaci. 1.vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2004. ISBN 80-7311-024-5. Mertin,V., Kucharská, A. a kol.:. Interace žáků se specifickými poruchami učení- od stanovení diagnostických kritérií k poskytování péče všem potřebným žákům. Praha: IPPP ČR, 2007. ISBN 978-80-86856-40-7. Vítková, M. a kol.:. Otázky speciálně pedagogického poradenství. Základy, teorie, praxe. Brno: MSD, 2004. ISBN 80-86633-23-3. Zelinková, O.:. Poruchy učení. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-514-1. Blahutková, M. a kol.:. Psychomotorické hry pro děti s poruchami pozornosti a pro hyperaktivní děti. 1. vyd. Brno: MU, 2005. ISBN 80-210-3627-3. Jucovičová, D., Žáčková, H.:. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-474-8. Michalová, Z.:. Shody a rozdíly. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 1998. ISBN 8085808-60-9. Slowik, J.:. Speciální pedagogika. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3. Šauerová, M., Špačková, K., Nechlebová, E.:. Speciální pedagogika v praxi. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4369-1. Bartoňová, M., Vítková, M.:. Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-158-4. Švancarová, D., Kucharská, A.:. Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky. Praha: Scientia, 2001. ISBN 80-7183-221-9. Lukasová, A.:. Využití ICT při přirozené integraci žáků se specifickými poruchami učení. Rozvojový projekt SIPVZ MŠMT ČR 0508P2005. Základní škola T.G.Masaryka, Zastávka, okres Brno- venkov, 2005.

Požadavky

Program nápravy a stimulace percepčních obtíží-model.

Garant

PaedDr. Helena Havlisová, Ph.D.

Vyučující

PaedDr. Helena Havlisová, Ph.D.