Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie a metodika výchovy (KPE / STVAK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / STVAK - Teorie a metodika výchovy, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Obsah přednášek:- osobnost a její výchova, různé koncepce utváření osobnosti, problematika interiorizace a exteriorizace ve výchově a vzdělávacím procesu,- situace jako pedagogický problém, problematika socializace osobnosti a začlenění jedince do sociálních skupin, role a jejich vliv na dezintegraci osobnosti,- sebereflexe, sebepoznání, sebehodnocení a sebevýchova,- socializace a individualizace, vliv sociální skupiny na utváření osobnosti jejích členů, hledání optimálního modelu pedagogicky účinného působení na rozvoj osobnosti prostřednictvím sociální skupiny,- sociální vztahy jako jeden ze základních prvků výchovy.- historické inspirace výchovy,- soudobé inspirace výchovy (existenciální a psychoanalytická východiska, enviromentalistická a postmoderní pojetí výchovy).

Získané způsobilosti

Student si osvojí hlubší poznatky z oblasti rozvoje osobnosti v kontextu výchovy. Dokáže porozumět významu výchovy v průběhu socializace a personalizace jedince a získané poznatky využít jak při práci s klienty , tak při vlastní sebereflexi a seberozvoji.

Literatura

FROMM, E.:. Anatomie lidské destruktivity. Praha: Nakladatelství Lidových novin, 1997. KRAUS, B.; POLÁČKOVÁ, V. aj.:. Člověk, prostředí, výchova. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2. PROCHÁZKA, M.:. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012. BAUMAN, Z.:. Tekuté časy. Život ve věku nejistoty. Praha: Academia, 2008. ISBN 978-80-200-1656-0. KELLER, J.:. Tři sociální světy. Sociální struktura postindustriální společnosti. Praha: SLON, 2010. ISBN 978-80-7419-031-5. BENDL, S.:. Vliv výchovy v rodině na kázeň žáků ve škole. Pedagogická orientace, 3, 2004, s. 2 - 20. ISSN 1211-4669. PELIKÁN, J.:. Výchova pro život. Praha: Nakladatelství ISV, 1997. ISBN 80-85866-23-4. PALOUŠ, R.:. Čas výchovy. Praha: SPN, 1991. ISBN 80-04-25415-2. PELIKÁN, J.:. Hledání těžiště výchovy. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1265-2. SOMR, M.:. Jan Amos Komenský. Poutník na cestách naděje. České Budějovice: Vlastimil Johanus Tiskárna, 2007. ISBN 978-80-254-0960-2. KOMENSKÝ, J. A.:. Obecná porada o nápravě věcí lidských. Praha: Svoboda, 1992.) ISBN 80-205-0224. PALOUŠ, R.:. Paradoxy výchovy. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-1650-6. VALIŠOVÁ, A.; KASÍKOVÁ, H. a kol.:. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1734-0. PELIKÁN, J.:. Pomáhat být. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0325-4. PELIKÁN, J.:. Výchova jako teoretický problém. Ostrava: Amosium servis, 1995. ISBN 80-85498-27-8. LORENZ, K.:. 8 smrtelných hříchů. Praha: Panorama, 1990. ISBN 80-7038-212-0.

Požadavky

Absolvování písemné zkoušky.

Garant

Mgr. Miroslav Procházka, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Miroslav Procházka, Ph.D.