Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Spec. potřeby osob s tělesným postižením (KPE / SVBK8)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / SVBK8 - Spec. potřeby osob s tělesným postižením, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Tělesné postižení a zdravotní znevýhodnění - popis a odraz ve vzdělávání.2. Podmínky vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 2.1 Faktory ovlivňující úspěšnost individuální školské integrace dítěte, žáka a studenta se zdravotním postižením. 2.2 Podmínky vzdělávání dětí a žáků s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním. Konkrétní úlohy sociálního pedagoga v týmové práci v edukačním prostředí.3. Specifika práce s dítětem s tělesným postižením.4. Vzdělávání s využitím individuálního vzdělávacího plánu.5. Metodiky rozvoje jednotlivých oblastí motoriky- nástin. 5.1 Rozvoj hrubé a jemné motoriky. 5.2 Metodika rozvoje grafomotoriky. 5.3 Metodika tělesné výchovy. 5.4 Integrovaná tělesná výchova. 5.5 Metodika práce se třídou.6. Využitelné vzdělávací, rehabilitační a kompenzační pomůcky.7. Hodnocení - ve vztahu ke vzdělávacím oblastem a s ohledem na možnosti žáků. Účast na mimoškolských aktivitách.8. Poradenská speciálně pedagogická péče o osoby s tělesným postižením. Začleňování do společnosti.9. Stereotypy chování k lidem s TP.10. Sociální opora a její specifika v případě rodin s dítětem s TP. Prevence exkluze.11. Volnočasové aktivity v nabídce společenských organizací.

Získané způsobilosti

Student má znalosti o různých typech postižení a souvisejících specifických potřebách jedinců. Znalost vhodných přístupů, způsobů intervence a jejich možností dokáže využít ve vlastní práci s klienty.

Literatura

JEŘÁBKOVÁ, K.:. Integrace, legislativní vymezení vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami in Školská integrace žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Olomouc: Univerzita. VÍTKOVÁ, M.:. Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 2006. 304 s. ISBN: 80-7315-134-0. KÁBELE, F. - KOLLÁROVÁ, E. - KOČÍ, J. - KRACÍK, J.:. Somatopedie. Praha: Karolinum, 1992. 242 s. ISBN 80-7066-533-5. Listina základních práv a svobod - ústavní zákon č. 2/1993 Sb. VÁGNEROVÁ, M.:. Patopsychologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 1999. 444 s. ISBN 80-7178-214-9. KREJČÍŘOVÁ, D. - SVOBODA, M. - VÁGNEROVÁ, M.:. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2009. 792 s. ISBN 978-80-7367-566-0. KÁBELE, F. et al.:. Somatopedie. Praha: Karolinum, 1992. 238 s. ISBN 80-7066-533-5. BIGGE, J. - BEST, J. S. - HELLER, K. W.:. Teaching Individuals with Physical or Multiple Disabilities. New York: Macmillan Publishing Company, 2010. 541 s. ISBN 0-675-21017-8. Kollárová,E.:. Základy somatopédie. Bratislava: Pedagogická fakulta Univerzity Komenského, 2006. 242 s. ISBN 80-223-0715-7.

Požadavky

Seminární práce na zadané téma.Kontrola průběžně a při zkoušce.

Garant

PaedDr. Erika Nehrerová, Ph.D.

Vyučující

PaedDr. Erika Nehrerová, Ph.D.