Předmět Výchova k demokratickému občanství (KPE / VDEZ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / VDEZ - Výchova k demokratickému občanství, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.ÚvodPojem demokraciePojem občanství2.Demokratické instituce3.Základní alternativy demokracie4.Evropa a evropanství5.Abeceda prosperity, Konzumní společnost a prosperita6.Demokratické imperativy7.Úloha občanů: práva a povinnosti8.Svobodný tok myšlenek9.Demokratická zákonnost10.Chápání občanské společnosti11.Demokracie a volný trh12.Demokracie a globalizace13.Čtyři tváře globální kultury14.Zápočet
Získané způsobilosti
Studenti si osvojí základní vědomosti ve spojitosti s fungováním občanské demokratické společnosti: co je demokracie, proč demokracie, proč politická rovnost, jaké politické instituce vyžaduje moderní demokracie? Budou schopni rozlišit mezi pojmem ideální demokracie a praktickou demokracií, tak jak dnes existuje. Budou schopni diskutovat a řídit diskuzi o základních otázkách demokracie, a budou schopni začlenit otázku výchovy k demokratickému občanství do běžné výuky v souladu s požadavky RVP pro ZŠ jako průřezové téma.
Literatura
Keller, J.. Abeceda prosperity. Doplněk, Brno. 1997. Soubor textů Demokracie je diskuse (Mayersová). Společná publikace Informační agentury USA a Connecticut College, 1997. Učebnice: Výchova k občanství (Didaktický text pro učitele SŠ). NS Svoboda, Praha, 1997. Učebnice: Výchova k občanství (Texty a dokumenty pro SŠ). NS Svoboda, Praha, 1997. Učebnice: Výchova k občanství (Učebnice pro SŠ). NS Svoboda, Praha, 1997. J. Alan (ed.):. Dialogy o občanské společnosti. SLON, Praha. 1995. R. Kučera:. "Globalizace doma a ve světě" (Střední Evropa, 75 (11s997). H.P. Martin a H. Schumann:. "Léčka globalizace" (Střední Evropa, 75 (11s997). A. Hass:. Morální inteligence. Columbus, Praha. 1999. R.Dahl:. O demokracii. Portál, Praha, 2001. H. Horká:. "Pedagogické aspekty koncepce trvale udržitelného rozvoje." Kapitoly z teorie a metodiky výchovy I (S. Střelec et al.) 1998. M. Havlínová (ed.):. Program podpory zdraví ve škole. Portál, Praha. 1998. Kolektiv autorů:. Tvořivá škola. Paido, Brno. (Str. 7-21) 1998.
Požadavky
1. Účast na seminářích 2. Aktivní zapojení do seminární diskuse 3. Vedení jedné seminární diskuse na hlavní téma ve spolupráci s jedním či dvěma dalšími studenty 4. Organizace aktivity na druhé téma z Abecedy prosperity
Garant
Mgr. Luboš KRNINSKÝ