Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Spec. vých. dětí s vad. sluchu a zraku (KPE / VSZP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / VSZP - Spec. vých. dětí s vad. sluchu a zraku, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

OFTALMOPEDIE (TYFLOPEDIE)1. Stupně zrakového postižení2. Nejčastější zrakové vady a poruchy v dětském věku3. Vliv zrakového postižení na psychický vývoj zrakově postižených4. Vliv zrakového postižení na poznávací schopnosti zrakově postižených5. Prostorová orientace6. Cvičení7. Metody a postupy edukace žáků se zrakovým postižením8. Pomůcky pro zrakově postižené9. Cvičení10. Historické etapy vývoje péče o zrakově postižené11. Současná péče o zrakově postižené12. Inkluze a integrace žáků se zrakovým postižením13. Braillovo slepecké písmo14. CvičeníSURDOPEDIE1. Obecný termín "sluchově postižený" - jednotlivé skupiny2. Typy nedoslýchavosti, systém školství pro nedoslýchavé3. Potřeby pro realizaci integračních programů SP4. Vnější podmínky pro dobré odezírání5. Srovnání orální metody vzdělávání a totální komunikace vzhledem ke vzdělávání a osobnostnímu rozvoji SP6. Typy škol a tříd, kam mohou rodiče přihlásit své SP dítě - klady a zápory7. Péče o sluch a řeč ve vyučovacím procesu sluchově postiženého

Získané způsobilosti

OFTALMOPEDIE (TYFLOPEDIE)Schopnost orientovat se v metodách, postupech a formách edukace žáků se zrakovým postižením. Dovednost vybrané metody a postupy používat v praktické výuce.SURDOPEDIESchopnost orientovat se v metodách, technikách a formách edukace a reedukace sluchově postižených žáků. Dovednost , vybrané metody a techniky vhodně používat při výchově a vzdělávání SP žáků, zejména v rámci integrace do běžné ZŠ.

Literatura

Jabůrek, J.:. Bilingvální vzdělávání neslyšících Praha, Septima, 1998. Keblová, A.:. Čich a chuť u zrakově postižených, Septima Praha,,1999. Strnadová, V.:. Hádej, co říkám Praha, MZ ČR1998. Keblová, A.:. Hmat u zrakově postižených, Septima Praha,,1999. Smýkal, J.:. Hovory s rodiči o výchově nevidomého dítěte, Brno, Praha: ÚV SI v ČSR, 1988. Vachule, R., Vachulová J.:. Hry pro těžce zrakově postižené, Praha: ŮV SI v ČSR, 1987. Pitrová, Š. a kol.:. Chraňte svůj zrak, Grada Avicenum Praha 1993. Keblová, A.:. Integrované vzdělávání dětí se zrakovým postižením, Septima Praha, 1996. Strnadová, V.:. Jaké je to neslyšet Praha, ČUN,1995. Janotová, N.:. Kapitoly o integraci sluchově postižených dětí Praha, Septima, 1996. Flenerová, H.:. Kapitoly z tyflopedie, 1. díl, UK Praha, 1982. Keblová, A.:. Kompenzační pomůcky pro zrakově postižené žáky, Septima Praha,,1999. Svobodová, K.:. Logopedická péče o děti s kochleárním implantátem Praha, Septima,1997. Vítková M., Řehůřek, J., Květoňová-Švecová, L., Madlener, I.:. Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení, Brno Paido, 1999. Jeřábek, J.:. Oftalmologie pro pedagogy, SPN Praha, 1985. Smýkal, J.:. Pohled do dějin slepeckého písma, Brno, 1994. Wiener, P.:. Prostorová orientace a samostatný pohyb zrakově postižených, Avicenum, 1986. Šedivá, Z.:. Rozvíjení sociálních dovedností sluchově postižených 2.Praha, Septima, 1998. Šedivá, Z.:. Rozvíjení sociálních dovedností sluchově postižených1. Praha, Septima ,1997. Janotová, N.:. Rozvíjení zrakového vnímání u sluchově postižených dětí. Praha, Knižní Podnikatelský klub, 1991. Keblová, A.:. Sluchové vnímání u zrakově postižených, Septima Praha,,1999. Freeman, R.a kol.:. Tvé dítě neslyší? FRPSP, 1991. Smýkal, J.:. Tyflopedické kalendárium, Brno1995. Potměšil, M.:. Úvodní stati k výchově a vzdělávání sluchově postižených Praha, Fortuna, 1999. Hrubý, J.:. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po vlastním osudu I. Praha, Septima, 1997. Hrubý, J.:. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po vlastním osudu II. Praha, Septima, 1998. Smýkal, J.:. Výchova nevidomého dítěte předškolního věku, Brno, Praha: ÚV SI v ČSR, 1986. Čálek, O. :. Vývoj osobnosti zrakově těžce postižených, SPN Praha, 1986. Smýkal, J.:. Zrakově postižené dítě v rodině, Brno, 1981.

Požadavky

OFTALMOPEDIE (TYFLOPEDIE)Aktivita studenta. Prokázaná základní znalost a dovednost metod a postupů edukace žáků se zrakovým postižením.SURDOPEDIEProgram vzdělávání a výchovy SP podle typu a závažnosti jejich postižení spolu s využitím možných dostupných kompenzačních pomůcek

Garant

Mgr. Jaroslava Hromková

Vyučující

Mgr. Jaroslava HromkováMgr. Vladislava Veselá