Předmět Vývoj výtvarného projevu (KPE / VVPZ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / VVPZ - Vývoj výtvarného projevu, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Popis výtvarného artefaktu2. Interpretace výtvarného artefaktu3. Barva a její symbolika4. Vývoj výtvarného zobrazování5. Počátky výtvarného zobrazování6. Výtvarný projev předškolních dětí7. Výtvarný projev v mladším školním věku8. Výtvarný projev dětí ve starším školním věku9. Výtvarný projev adolescentů10. Výtvarný projev handicapovaných dětí11. Arteterapie12. Kresebné psychologické testy
Získané způsobilosti
Znalost etap vývoje výtvarného projevu; dovednost popsat a zhodnotit vývojovou úroveň dětské kresby
Literatura
Caseová, C. - Dalleyová, T.:. Arteterapie s dětmi. Praha, Portál, 1995. Uždil, J.:. Čáry, klikyháky, paňáci a auta. SPN, Praha 2002. Kucharská, A., Májová, L.(eds.).:. Dětská kresba v psychologickém výzkumu. Sborník. PedF UK, Praha 2005. Davido, R.:. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha, Portál, 2001. Pražská skupina školní etnografie: Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. Karolinum, Praha 2005. Jedlička, R.:. Psychosociální vývoj dítěte a jeho poruchy z hlediska hlubinné psychologie. Praha, PedF UK, 2001. Malchiodi, C. A.:. Understanding Children´s Drawings. Jessica Kingsley Publishers, London 1998. Perout, E.:. Viktor Lowenfeld a jeho pojetí ontogeneze dětské kresby a malby. Arteterapie 9/2005, s. 27 - 32. Perout, E.:. Viktor Lowenfeld a jeho pojetí dvou tvůrčích typů. Arteterapie 8/2005, s. 15 - 18. Vágnerová, M.:. Vývojová psychologie. Praha, Portál, 2000.
Požadavky
Seminární práce (rozbor výtvarného artefaktu)Aktivní účast na semináři
Garant
Mgr. Ywonne Hubičková