Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metodika činností v MŠ I (výt. činnosti) (KPE / WMČB1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / WMČB1 - Metodika činností v MŠ I (výt. činnosti), Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Současné pojetí výtvarných a tvořivých činností v předškolní výchově, RVP PV, tematické celky, role učitele při výtvarných činnostech2. Výtvarný projev dítěte předškolního věku (včetně rozvoje grafomotoriky), motivace k výtvarným a tvořivým činnostem3. O čáře a kreslení4. Malování a kouzlení s barvami5. Prostorová tvorba a hra s prostorem6. Práce s papírem7. Práce s přírodním materiálem - doteky přírody8. Práce s látkou - objevování z textilu9. Modelování, práce s hlínou10. Postava a portrét11. Netradiční techniky - radost z překvapení, akční tvorba12. Projektivní techniky13. Artefiletika - koncept, prekoncept, vztahová dimenze při výtvarných atvořivých činnostech14. Výtvarná kultura - inspirace uměním, fotografie, móda, design, předmětydenní potřeby15. Výtvarné projekty

Získané způsobilosti

znát a používat výtvarné techniky se zaměřením na individuální možnosti dítěte

Literatura

Skaife, S., Huet, V. (eds.):. Art Psychotherapy Group. Between pictures and words. Routledge, London and NY1998. Caseová, C., Dalleyová, T.:. Arteterapie s dětmi. Praha, Portál 1995. Uždil, J.:. Čáry, klikyháky, paňáci a auta. Praha, SPN 2002. Časopis Arteterapie. Peterson, L. W., Hardin, M. E.:. Děti v tísni. Příručka pro screening dětských kreseb. Praha, Triton 2002. Kucharská, A., Májová, L.(eds.).:. Dětská kresba v psychologickém výzkumu. Sborník. PedF Uk, Praha 2005. Rees, M. (ed.):. Drawing on Difference. Art therapy with people who have learning difficulties. Routledge, London and New York 1998. Malchiodi, C. A. (ed.):. Handbook of Art Therapy. The Guilford Press, New York and London 2003. Davido, R.:. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha, Portál 2001. Kyzour, M.st.:. O krizových jevech v dětské kresbě a malbě. In Estetická výchova 2 - 3, 1969/70, s. 35 - 37, 44 - 46. Rubinová, J. A. (ed.):. Přístupy v arteterapii. Praha, Triton 2008. Pražská skupina školní etnografie:. Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. Praha, Karolinum 2005. Liebmann, M.:. Skupinová arteterapie. Praha, Portál 2005. Kol. autorů:. Současná arteterapie v České republice a zahraničí. Praha, PF UK 2000. Babyrádová, H.:. Symbol v dětském výtvarném projevu. Brno, PF MU 1999. Fontana, D.:. Tajemný jazyk symbolů. Praha a Litomyšl, Paseka 1994. Case, C., Dalley, T.:. The Handbook of Art Therapy. Routledge Taylor, Francis Group, London and New York 2006. Oaclander, V.:. Třinácté komnaty dětské duše. Dobříš, Drvoštěp 2003. Ollierová, K., Hobdayová, A.:. Tvořivé činnosti pro terapeutickou práci s dětmi. Praha, Portál 2000. Malchiodi, C. A.:. Understanding Children´s Drawings. Jessica Kingsley Publishers, London 1998. Jebavá, J.:. Úvod do arteterapie. Praha, Karolinum 1997. Perout, E.:. Viktor Lowenfeld a jeho pojetí ontogeneze dětské kresby a malby. Arteterapie 9/2005, s. 27 - 32. Perout, E.:. Viktor Lowenfeld a jeho pojetí dvou tvůrčích typů. Arteterapie 8/2005, s. 15 - 18. Read, H.:. Výchova uměním. Praha, Odeon 1967. Šicková - Fabrici, J.:. Základy arteterapie. Praha, Portál 2002. Kratochvíl, S.:. Základy psychoterapie. Praha, Portál 1997.

Požadavky

Aktivní účast, příprava výtvarné činnosti jako součásti tématického celku

Garant

Mgr. Martina Lietavcová