Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vývoj.tendence a akt.problémy vzdělávání (KPE / XVTPV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / XVTPV - Vývoj.tendence a akt.problémy vzdělávání, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Vývoj pedagogického myšlení a výchovná paradigmata.Možnosti a meze výchovy a její společenská determinace.Společnost vědění, přístup ke vzdělání a masifikace vzdělávání.Trendy ve vzdělávání; priority, přínosy a rizika.Vybrané problémy vzdělávání na jednotlivých školských stupních se zřetelem k terciárnímu vzdělávání.Vzdělávací politika u nás a v zahraničí; komparace, problémy, hodnocení; specifika národních školských systémů.Mezinárodní šetření vzdělávacích výsledků; akontabilita a evaluační procedury vzdělávacích institucí; limity výzkumných procedur a interpretací nálezů.Proměny současné školy a učitele. Reformy vzdělávacích obsahů.

Získané způsobilosti

Absolvent kurzu bude schopen kritické analýzy aktuálních jevů vzdělávací politiky ve vývojovém a srovnávacím kontextu.

Literatura

BERTRAND, Y.:. Soudobé teorie vzdělávání. Praha : Portál, 1998. WALTEROVÁ, E.:. Srovnávací pedagogika: vývoj a proměny v globálním kontextu. Praha: UK, 2006. URBÁNEK, P.:. Vzdělávací politika a pedagogický výzkum. Liberec: TU v Liberci, 2004. PRŮCHA, J.:. Vzdělávání a školství ve světě. Praha : Portál, 1999. RÝDL, K.:. Inovace školských systémů. Praha : ISV, 2003. ILLICH, I.:. Odškolnění společnosti. Praha : Sociologické nakladatelství, 2001. LORENZ, K.:. Osm smrtelných hříchů. Praha : Panorama, 1990. PRIORITY pro českou vzdělávací politiku. Praha : PedF UK, 1999. SCIENCE Competencies for Tomorrow´s World. First Results from PISA 2006. Paris: OECD, 2007. HAVLÍK, R., KOŤA, J.:. Sociologie výchovy a školy. Praha : Portál, 2007. PRŮCHA, J.:. Srovnávací pedagogika. Praha : Portál 2006. LIESSMANN, K. P.:. Teorie nevzdělanosti. Omyly společnosti vědění. Praha: Academia, 2008. UČENÍ je skryté bohatství. Zpráva Mezinárodní komise UNESCO. PedF UK, 1997. SPILKOVÁ, V., VAŠUTOVÁ, J. A KOL.:. Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha : UK 2008. VÝSLEDKY českých žáků v mezinárodních výzkumech 1995 - 2000. Praha: ÚIV, 2002. TOMÁŠEK a kol.:. Výzkum TIMSS 2007. Obstojí čeští žáci v mezinárodní konkurenci?. Praha: ÚIV, 2008. KELLER, J., TVRDÝ, L.:. Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna. Praha: Sociologické nakladatelství, 2008.

Požadavky

Znalost odborné terminologie a dovednost chápat pedagogické jevy, na základě výzkumných nálezů kriticky zhodnocovat aktuální témata školské politiky, a to v aplikaci k přírodovědnému vzdělávání.

Garant

doc. PaedDr. Petr Urbánek, Dr.