Předmět Dějiny pedagogického myšlení (KPE / YDPMB)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / YDPMB - Dějiny pedagogického myšlení, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Renesanční výchovné paradigma2. J.A. Komenský3. Výchovná koncepce osvícenství4. J.F. Herbart, herbartismus a koncept "staré školy"5. Světové reformní hnutí, pedocentrismus, činná škola6. České reformní hnutí7. Vývoj pedagogických důrazů v období 1948 - 1990, historie povinné školní docházky v českých zemích
Získané způsobilosti
kompetence porozumění základním vývojovým trendům v historii výchovy, schopnost nalézat vývojové mezníky , nalézt a zdůvodnit kořeny českých výchovných vlivů ovlivňujících současnou školu. Kompetence identifikovat se s učitelskou profesí
Literatura
Rýdl, K.:. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. 1996. Průcha, J.:. Alternativní školství. 1996. Somr, M.:. Antologie k dějinám, školy a padagogiky. České Budějovice PF 1987. Komenský, J. A.:. Didaktika.velká. Brno, Komenium 1948. Rousseau, J. J.:. Emil čili o vychování. Přerov 1907. Popelová, J.:. Filozofie J. A. Komenského. Bratislava 1985. Arendtová, H.:. Krize kultury. Praha Mladá fronta 1994. Somr, M.:. Muž naděje a touhy. Č. Budějovice, PF 1999. Komenský, J. A.:. Obecná porada o věcí lidských. Praha SPN 1992. Cipro, M.:. Průvodce dějinami výchovy. Praha Panorama 1984. Tolstý, L. N.:. Spisy sv.9. Pedagogické stati. Praha J.Otto 1897. Jůva, V. sen. a jun.:. Stručné dějiny pedagogiky. 1998. Komenský, J. A.:. Výber potockých spisov. Bratislava 1987. Horká, H. - Hrdličková, A.:. Výchova pro 21. století. 1998. Winter, Z.:. Život a učení na partikulárních školách v Čechách v 15. a 16. věku. Praha 1901.
Požadavky
Závěrečná práce - pedagogická esej na nabídnutá témata.
Garant
Mgr. Miroslav Procházka, Ph.D.