Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Globální vzdělávání (KSV / GLVX)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSV / GLVX - Globální vzdělávání, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod vymezení pojmů, představení základních teorií a konceptů;2. Vytváření identity v globalizovaném světě;3. Česká národní identita. Od Čecha k Čechům a jak dále?;4. Nacionalismus a sebeurčení států v Evropě. Od Železné opony k Schengenu;5. Otevřené hranice otevřená společnost? Z Československa do České republiky;6. Migrace historické souvislosti a současný vývoj;7. Vizuální reprezentace a etnické stereotypy;8. Média v globálních souvislostech;9. Lidská práva ve světě;10. Lidská práva v českém kontextu;11. Globální aspekty ekologie, rozvojové pomoci;12. Globální vzdělávání v České republice;13./14. Projekty GV v České republice a ve světě.

Získané způsobilosti

Základní způsobilosti:- schopnost kriticky přemýšlet a diskutovat o probíraných tématech a zadané literatuře- schopnost dávat získané znalosti do souvislostí- schopnost použít získané znalosti a dovednosti v praxi- schopnost převést získané znalosti a dovednosti do výuky

Literatura

Sternberg, R. J. Kognitivní psychologie. Portál, 2009. Smekal, H. Lidská práva v Evropské unii. MUNI Press, 2010. Dudková, L., Tillová, K. a kol. Na stopě začleňování globálních témat do výuky. Olomouc: ARPOK, 2012. Ministerstvo zahraničních věcí České republiky. Národní strategie globálního rozvojového vzdělávání. 2011. Skalická, P., Vernerová, E. (eds.). Světová škola ve světě i doma. Praha: Člověk v tísni, 2012. Skalická, P., Sobotová, L. Začínáme s GRV. Praha: Člověk v tísni, 2009. Verma, R. Be the Change (Global Studies in Education). Peter Lang Publishing, 2010. Vaughan-Williams, N. Border politics: The limits of Sovereign Power. 2012. Beattie, G. Our Racist Heart? An Exploration of Unconscious Prejudice in Everyday Life. Routledge, 2013. Hall, S., du Gay, P. Questions of Cultural Identity. Sage, 1996. Hick, D., Holden, C. Teaching the Global Dimension: Key principles and effective practice. Routledge, 2007. Sassen, S. Territory, Authority, Rights: From Medieval to Global Assemblages. Princeton University Press, 2008. Hill, J. H. The Everyday Language of White Racism. Wiley-Blackwell, 2008. Brown, W. Walled States, Waning Sovereignty. Zone Books, 2010.

Požadavky

Modelová hodina - Studenti/studentky si vyberou jedno probíraných témat a vypracují modelovou hodinu, jejíž obsah a formu budou prezentovat v semináři. Studenti/studentky budou vycházet ze zadané literatury a prokážou schopnost aplikovat teoretická východiska v praxi. Cvičení zároveň poskytne prostor pro diskuzi mezi studenty a pro evaluaci a sebereflexi.Portfolio - během celého semestru budou studenti/studentky pracovat na svém osobním portfoliu, které by mělo obsahovat materiály týkající se témat probíraných v rámci předmětu (např. novinové a internetové články, zajímavé odkazy, poznámky a materiály z přednášek, sylabus kurzu, a především reflexe povinné literatury). Portfolio může mít tištěnou či elektronickou verzi (CD či USB).Účast v hodinách - maximálně 3 omluvené absence.

Garant

Mgr. Anna MARŠÍKOVÁ, M.A.