Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Globální rozvojové vzdělávání (KSV / GRVX)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSV / GRVX - Globální rozvojové vzdělávání, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1./2. Úvod - vymezení pojmů, představení základních teorií a konceptů, historický přehled;3./4. Globální občanství - otázka utváření identit a role jednotlivce ve společnosti;5./6. Globální aspekty rozvojového vzdělávání;7./8. Fair trade, free trade, common goods;9./10. Média a komunikace v globálních souvislostech;11. Globální vzdělávání ve světě příklady dobré praxe;12. Globální vzdělávání v České republice;13./14. Projekty GRV v České republice a ve světě.

Získané způsobilosti

Základní způsobilosti:- schopnost kriticky přemýšlet a diskutovat o probíraných tématech a zadané literatuře- schopnost dávat získané znalosti do souvislostí- schopnost použít získané znalosti a dovednosti v praxi- schopnost převést získané znalosti a dovednosti do výuky

Literatura

Dudková, L., Tillová, K. a kol. Na stopě začleňování globálních témat do výuky. Olomouc: ARPOK, 2012. Ministerstvo zahraničních věcí České republiky. Národní strategie globálního rozvojového vzdělávání. 2011. Skalická, P., Vernerová, E. (eds.). Světová škola ve světě i doma. Praha: Člověk v tísni, 2012. Skalická, P., Sobotová, L. Začínáme s GRV. Praha: Člověk v tísni, 2009. Scott, J., Marshall, G. A Dictionary of Sociology. Oxford, 2009. Desha, Ch., Hardgroves, Ch. Higher Education and Sustainable Development, A model for curriculum renewal. Routledge, 2010. Sternberg, R. J. Kognitivní psychologie. Portál, 2009. Smekal, H. Lidská práva v Evropské unii. MUNI Press, 2010. Hall, S., du Gay, P. Questions of Cultural Identity. Sage, 1996. Hick, D., Holden, C. Teaching the Global Dimension: Key principles and effective practice. Routledge, 2007. Sassen, S. Territory, Authority, Rights: From Medieval to Global Assemblages. Princeton University Press, 2008. Hill, J. H. The Everyday Language of White Racism. Wiley-Blackwell, 2008.

Požadavky

Portfolio - během celého semestru budou studenti/studentky pracovat na svém osobním portfoliu, které by mělo obsahovat materiály týkající se témat probíraných v rámci předmětu (např. novinové a internetové články, zajímavé odkazy, poznámky a materiály z přednášek, sylabus kurzu, reflexi povinné literatury). Portfolio může mít tištěnou či elektronickou verzi (CD či USB). V rámci předmětu bude vytvořen online nástroj (například blog, jednoduché webové stránky, Dropbox, Facebookový profil atd.), kde budou studenti moci sdílet získané materiály.Diskuze na vybrané téma - studenti ve skupině po 4-5 lidech sami zorganizují přednášku, debatu, panelovou diskuzi či jinou aktivitu zaměřenou na vybrané téma probírané v rámci předmětu. Studenti pod vedením vyučující budou zodpovědní za výběr řečníků a místa konání, organizační a případně i finanční zajištění, i za propagaci celé akce. Zorganizované akce budou otevřené pro další studenty a širší veřejnost. Cílem tohoto cvičení je aktivně zapojit studenty do výuky a zprostředkovat témata globálního rozvojového vzdělávání širšímu okruhu posluchačů.Účast v hodinách - maximálně 3 omluvené absence.

Garant

Mgr. Anna MARŠÍKOVÁ, M.A.