Předmět Interkulturní výchova (KSV / IVYX)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSV / IVYX - Interkulturní výchova, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Uvedení do předmětu2. Základní terminologie3. Migrace4. Ekonomická migrace5. Uprchlictví6. Národní, etnická, sociální a osobní identita7. Vizuální reprezentace a etnické stereotypy v médiích8. Migrace v České republice9. Romská menšina v ČR10. Vietnamská menšina v ČR11. Ukrajinská menšina v ČR12. Další menšiny v České republice13./14. Interkulturní/multikulturní výchova v českém vzdělávacím systému
Získané způsobilosti
Studenti/studentky se seznámí se základními koncepty interkulturní/multikulturní výchovy a možnostmi jejich využití v českém kontextu; Studenti/studentky se seznámí s fenoménem migrace ve světě a v České republice a s jeho vlivem na současnou společnost; Studenti/studentky porozumí problémům a situacím, kterým čelí příslušníci menšin v České republice; Studenti/studentky se seznámí s národní legislativou v oblasti migrace a integrace a konceptem vzdělávání v oblasti interkulturní výchovy;-Studenti/studentky dokážou aplikovat získané teoretické znalosti v praxi.
Literatura
Šišková, T. (ed.). Menšiny a migranti v České republice: My a oni v multikulturní společnosti 21. století. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-648-9.Pavlíček, J. Multikulturní společnost ? fenomén nejen 21. století a význam historického vědomí. In: Kroupová, A. (ed.) Vzdělávání k toleranci v multikulturním prostředí střední Evropy. Praha: EIS SVLP UK, 2006. ISBN 80-903623-1-1.BARŠA, P. Politická teorie multikulturalismu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2003. Hirt, T.; Jakoubek, M. (eds.). Soudobé spory o multikulturalismus a politiku identit: Antropologická perspektiva. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o., 2005. ISBN 80-86898-22-.Kroupová, A. Tolerance v multikulturním prostředí střední Evropy. In: Kroupová, A. (ed.) Vzdělávání k toleranci v multikulturním prostředí střední Evropy. Praha: EIS SVLP UK, 2006. ISBN 80-903623-1-1.Drbohlav, D. (et al.). Migrace a (i)migranti v Česku: kdo jsme, odkud přicházíme, kam jdeme?. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2010. ISBN 978-80-7419-039-1.Baršová, A.; Barša, P. Přistěhovalectví a liberální stát: Imigrační a integrační politiky v USA, západní Evropě a Česku. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Mezinárodní politologický ústav, 2005. ISBN 80-210-3875-6.
Požadavky
Reflexe povinné literatury - z 11 témat probíraných v rámci předmětu si studenti/studentky vyberou minimálně 3 témata a na základě povinné literatury uvedené k danému tématu vypracují reflexi (minimální délka každé reflexe je 400 slov). Studenti/studentky by měli/měly prokázat schopnost kriticky analyzovat zadané texty a aplikovat obsažené teorie a koncepty v praxi. Reflexe by měla obsahovat také vlastní myšlenky či zkušenosti týkající se tématu.Portfolio - během celého semestru budou studenti/studentky pracovat na svém osobním portfoliu, které by mělo obsahovat materiály týkající se témat probíraných v rámci předmětu (např. novinové a internetové články, zajímavé odkazy, poznámky a materiály z přednášek, sylabus kurzu, a především reflexe povinné literatury). Portfolio může mít tištěnou či elektronickou verzi (CD či USB).Účast v hodinách maximálně 3 omluvené absence.
Garant
Mgr. Anna MARŠÍKOVÁ, M.A.
Vyučující
Mgr. Anna MARŠÍKOVÁ, M.A.