Předmět Základy veřejné a mediální komunikace (KSV / ZVMB)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSV / ZVMB - Základy veřejné a mediální komunikace, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Změna obsahu vyhrazena01. Sociální komunikace02. Typologie sociální komunikace03. Funkce sociální komunikace04. Veřejná a mediální komunikace05. Komunikace a sociální konstruktivismus06. Účinky médií07. Přesvědčování a manipulace I08. Přesvědčování a manipulace II09. Média a reklama I10. Média a reklama II11. Média a politická komunikace I: propaganda12. Média a politická komunikace II: veřejný prostor13. Média a žurnalistika14. Média a mediální výchova
Získané způsobilosti
Posluchači se naučí chápat média v konkrétním prostředí jako sociální a kulturní podmíněný systém.
Literatura
FANG, I.:. A History of Mass Communication. Newton, MA: Focal Press. 1997. BRIGGS, A. - BURKE, P.:. A Social History of the Media. Cambridge: Polity Press. 2002. ALDHEIDE, D.L.:. An Ecology of Communication. New York: Aldine de Gruyter. 1995. HOLMES, D.:. Communication Theory. Media, Technology and Society. Thousand Oaks - London: Sage. 2005. WILLIAMSON, J.:. Decoding Advertisements. Ideology and Meaning in Advertising. Marion Boyars, New York-London 2000. BRYANT, J. - THOMPSON, S.:. Fundamentals of Media Effects. New York: McGraw-Hill. 2002. GROSSBERG, L. - WARTELLA, E. - WHITNEY, D. CH.:. MediaMaking: Mass Media in a Popular Culture. Thousand Oaks - London: Sage 1998. JIRÁK, J., ŘÍCHOVÁ, B.:. Politická komunikace a média. Karolinum, Praha 1996. VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, J.:. Psychologie reklamy. Grada, Praha 2000. BERGER, P., LUCKMANN, T.:. Sociální konstrukce reality. Pojednání o sociologii vědění. CDK, Brno 1999. HABERMAS, J.:. Strukturální přeměna veřejnosti. Filosofia, Praha 2000. DEVEREUX, E.:. Understanding the Media. London, Thousand Oaks, New Delhi: Sage. 2005. MEYROWITZ, J.:. Všude a nikde. Vliv elektronických médií na sociální chování. Praha: Karolinum. 2006. DeVITO, J. A.:. Základy mezilidské komunikace. Grada, Praha 2001.
Požadavky
Průběžné studium literatury, aktivní účast v seminářích.
Garant
prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.Mgr. Michal Šimůnek, Ph.D.
Vyučující
prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.Mgr. Michal Šimůnek, Ph.D.