Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika tělesné výchovy II (KTS / DTVK2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTS / DTVK2 - Didaktika tělesné výchovy II, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Didaktiku Tělesné výchovy chápeme jako odbornou disciplínu, která syntetizuje vybrané poznatky kinantropologie i oborů mimokinantropologických. Na základě této syntézy se formují zdůvodněné směrnice a návody pro praktickou činnost a ověřuje se jejich realizovatelnost v praxi. Předmětem zkoumání je didaktický proces zahrnující:a) receptivní (apercepční) interakci, zabývající se vztahem žáka k učivu a pohybovým učením,b) didaktickou interakci, zabývající se vztahem činnosti učitele a činnosti žáka.Disciplína seznamuje studenty s problematikou vzdělávání a vyučování na tomto stupni. Poskytuje jednak základní teoretická východiska v procesu formování profesionálních učitelských dovedností se specifickým zřetelem k vých. vzděl. procesu na 1. stupni, jednak jde o jejich aplikaci do reálných didaktických situací s cílem utváření dovedností efektivního řízení vyučovacího procesu.Obecná didaktika tělesné výchovy a sportu se zabývá ontogenetickými, vývojovými a psychomotorickými zvláštnostmi žáka na 1. stupni ZŠ ve vztahu k didaktické technologii v tělesné výchově. Strukturou vyučovacího procesu v oblasti školní TV. Spektrem didaktických řídících stylů, strukturou vyučovací jednotky a jejích typů. Zdravotně preventivním pohledem na vyučovací jednotku a netradičními pohybovými programy.Aplikace uvedených poznatků v praktických disciplínách tělesné výchovy:Teorie a didaktika gymnastiky mladšího školního věku - náplní předmětu jsou metodické výstupy posluchačů k osvojení metodických řad ve SG, záchrany a dopomoci, dále znalost názvosloví, v RG rytmicko - pohybová průprava, technika cvičení s náčiním, základní taneční kroky a jednoduché lidové tance.Teorie a didaktika sportovních her mladšího školního věku - sportovní hry pro 1. stupeň základní školy. Teorie a didaktika pohybových her vhodných pro školní tělesnou výchovu. Organizace a řízení utkání daných pohybových a sportovních her.

Získané způsobilosti

Student po absolvování předmětu bude schopen samostatně a správně sestavit vyučovací jednotku tělesné výchovy. Bude schopen organizovat a vést tělesnou výchovu nejen v povinné, ale i v zájmové oblasti tělovýchovy. Dále bude schopen zhodnotit efektivitu výuky, rozpoznat didaktické styly, způsoby hodnocení žáků a dokáže vložit do hodin TV výchovný aspekt. Student po absolvování předmětu bude schopen samostatně sestavit a vést vyučovací jednotku zaměřenou na gymnastiku a sportovní hry.

Literatura

Hondlík, J., Krejčí, M., Řepka, E., Šebrle, Z.:. Didaktika školní tělesné výchovy dětí mladšího školního věku. Č.Budějovice: PF JU. 1995. Vilímová, V.:. Didaktika tělesné výchovy. Brno: Paido. 2002. Svatoň, V.:. Gymnastika metodicky a hrou. Olomouc: Hanex. 1992. Appelt, K.:. Názvosloví pro cvičitele. Praha: Olympia. 1980. Kostková, J.:. Rytmická gymnastika. Praha: Olympia. 1990. Šebrle, Z.:. Sportovní a pohybové hry. Č.Budějovice: PF. 1992. Mužík, L., Krejčí, M.:. Tělesná výchova a zdraví. Učební osnovy TV v programech základní školy, obecné a národní školy. Olomouc: Hanex. 1997.

Požadavky

Získání znalostí o zdravotně orientované tělesné výchově na 1. stupni ZŠ. Znát různé projekty tělesné výchovy přijaté MŠMT ČR a orientovat se v nich.Vypracování přípravy na praktické hodiny tělesné výchovy formou seminární práce z uvedených sportovních disciplín.

Garant

PaedDr. Ludvík Michalov, Ph.D.

Vyučující

PaedDr. Ludvík Michalov, Ph.D.PhDr. Vlasta KURSOVÁ, Ph.D.PaedDr. Ludvík Michalov, Ph.D.PaedDr. Jaroslava TenglováMgr. Zdeněk TomšíčekPhDr. Radek Vobr, Ph.D.