Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie výtvarné výchovy III (KVV / TVVZ3)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / TVVZ3 - Teorie výtvarné výchovy III, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Semináře:1. Metoda animace výtvarného díla. Obsah seminářů. Podmínky k absolvování kombinované zkoušky. Literatura ke studiu.2. Studentská animace výtvarného díla 1. Interpretace výtvarného artefaktu - druhy interpretací.3. Studentská animace výtvarného artefaktu 2. Výtvarná forma - druhy výtvarné kompozice.4. Studentská animace výtvarného artefaktu 3. Lineární kompozice - zlatý řez, brána harmonie.5. Studentská animace výtvarného artefaktu 4. Lineární kompozice - kruh, elipsa, spirála.6. Studentská animace výtvarného artefaktu 5. Lineární trojúhelníková kompozice.7. Studentská animace výtvarného artefaktu 6. Lineární kompozice - diagonály.8. Studentská animace výtvarného artefaktu 7. Barevná kompozice obrazů - kontrasty a harmonie I.9. Studentská animace výtvarného artefaktu 8. Barevná kompozice obrazů - kontrasty a harmonie II.10. Studentská animace výtvarného artefaktu 9. Rytmus výtvarných artefaktů.11. Studentská animace výtvarného artefaktu 10. Světlo a výtvarné artefakty.12. Studentská animace výtvarného artefaktu 11. Kompozice podle R. Arnheima I.13. Studentská animace výtvarného artefaktu 12. Kompozice podle R. Arnheima II.14. Test - interpretace výtvarného díla. Hodnocení seminárních prací.Poznámka: Semináře mají formu studenty připravených praktických animací artefaktů v různých prostředích. Program seminářů (víceméně flexibilní) je naplňován informacemi o možnostech zpřístupňování výtvarné kultury žákům a studentům v ČR i v zahraničí.

Získané způsobilosti

Teoreticko výtvarné kompetence: - vnitřní motivovanost studenta k odborné komunikaci v relevantních kontextech (kontexty psychologické, sociální, kulturně historické).- úroveň výtvarné receptivity podložené znalostmi z estetiky, teorie a dějin výtvarného umění.Výtvarně didaktické dovednosti:- deskripce, analýza a interpretace procesů i výsledků specifické vzdělávací činnosti a výtvarného umění.- strukturace a prezentace obsahů, např. výtvarných témat a problémů.

Literatura

Časopisy. beznazvu. Estetická výchova, r. 1983/ 84, č. 1 - 4; 1984/ 85, č. 7 - 10. Sborník. Horáček, R.: Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno, Akademické nakladatelství. 1998. Umění. Výtvarná výchova, r. 1994/ 95, č. 4; 1991/ 92, č. 2.

Požadavky

Uplatnění kritického myšlení při studiu teorie oboru VV.Schopnost analýzy a interpretace specifických výtvarných znaků ve výtvarných projevech.Vytváření základního rámce pro řešení výtvarně pedagogických projektů.Kvalita komunikace v oboru VV.

Garant

PhDr. Aleš Pospíšil, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Aleš Pospíšil, Ph.D.