Předmět Humanistické aspekty výchovy (KZV / HAVNK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KZV / HAVNK - Humanistické aspekty výchovy, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přednášky:1. Prolínání helénské, židovské a křesťanské kultury při vytváření "obrazu"člověka.2. Odborná terminologie v dané problematice.3. Vnímání času jako příklad rozdílu východního a západního myšlení.4. Člověk tradiční, moderní a postmoderní.5. Práce, společenský život, kult.6. Důsledky postmoderny (pozdní moderny) v pedagogické teorii.7. Důsledky postmoderny (pozdní moderny) v pedagogické praxi.8. Integrálním pojetí člověka9. Základní etické dilema edukace v pluralitní společnosti.10. Konkrétní etická dilemata a prosociálnost, svoboda "od" - svoboda "k".11. Fyzické, sociální, psychické a spirituální dimenze osobnosti.12. Vytvářejí aktuální pozadí edukační reality13. Seznámí s pedagogickými přístupy14. Odevzdání seminárních pracíSemináře:1. Zadání seminární práce2. Diskuze k přednášce3. Odborná terminologie v dané problematice.4. Prezentování seminárních prací - část první5. Prezentování seminárních prací - část první6. Konkrétní etická dilemata a prosociálnost, svoboda "od" - svoboda "k".7. Exkurze8. Diskuze k přednášce9. Prezentování seminárních prací - část druhá10. Prezentování seminárních prací - část druhá11. Diskuze12. Prezentování seminárních prací - část třetí13. Prezentování seminárních prací - část třetí14. Odevzdání seminárních prací
Získané způsobilosti
Integrální obraz o současném člověku na základě židovsko-křesťanské tradice vzhledem k právě probíhající kulturně-společenské proměně vytvářejí aktuální pozadí edukační reality.
Literatura
MURPHY, N.:. Anglo-american Postmodernity. Oxford, 1997. BOORSTIN, D., J.:. Člověk tvůrce. Praha: Prostor, 1992. PECHAR, J. (Ed.):. Člověk v moderních vědách. Praha: FÚ ČSAV, 1992. SHULZE, G.:. Die Erlebnisgesellschaft. Franfurt: New York, 1992. HANUŠ, J., VYBÍRAL, J.:. Evropa a její duchovní tvář. Brno: CDK, 2005. UMLAUF, V.:. Evropské cesty k vlastnímu Já. Brno: CDK, 2002. PELCLOVÁ, N.:. Filozofická a pedagogická antropologie. Praha: UK, 2002. BREZINKA, W.:. Filozofické základy výchovy. Praha: Zvon, 1996. PEŠKOVÁ, J., SCHÜCKOVÁ, L.:. Já, člověk. Praha. SPN 1991. PALOUŠ, R.:. K filosofii výchovy. Východiska fundamentální agogiky. Praha, SPN 1991. SKALICKÝ, K.:. Křesťanství a evropská civilizace. Mnichov: Opus bonum/Řím křesťanská akademie, 1985. INGLEHART, R.:. Kultureller Umbruch. Frankfurt 1989. HAVLÍKOVÁ, M. a kol.:. Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál, 1997. KUHN, T. S.:. Struktura vědeckých revolucí. Praha, 1997. KUČEROVÁ, S.:. Úvod do pedagogické antropologie a axiologie. Praha: UK, 2002. SKALICKÝ, K.:. Za naději a smysl. Praha, 1996.
Požadavky
Práce na PC, připojení k internetu.Vybraná témata jsou předmětem konzultací, které mají charakter u tutoriálu. Tzv. řízené samostudium, včetně přípravy na konzultace - tutoriály (student je metodicky veden vyučujícím). Studijní literatura: viz literatura uvedená níže.
Garant
doc. Michal Kaplánek, Th.D.
Vyučující
doc. Michal Kaplánek, Th.D.PhDr. Zuzana Svobodová, Ph.D.