Předmět Rodinná a instit. výchova dítěte s post. (KZV / RIVN)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KZV / RIVN - Rodinná a instit. výchova dítěte s post., Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Vymezení základních pojmů - výchova a vzdělání v systému rozvoje dítěte s postižením, institucionální výchova - typy institucí, vzdělávání.Role rodičů, postoje a morální vyrovnání se s postižením , principy výchovy.Způsoby komunikace u různých typů postižení.Vliv školního prostředí na vývoj dítěte s postižením.Úloha pedagoga při edukaci dítěte s postižením, práce s rodinou.Proces integrace a inkluze v současnosti, zejména v rodinném a školním prostředí.Současná sociální legislativa. Současná legislativa ve školství.
Získané způsobilosti
Zvládnutí různých typů komunikace dle jednotlivých druhů zdravotního postižení. Prokázání schopnosti navázání komunikace posluchače s rodičem, s dítětem, se školou a s nejbližším prostředím (širší rodina, přátelé apod.).
Literatura
MATĚJČEK, Z., DYTRYCH, Z.:. Krizová situace v rodině očima dítěte. Praha: Grada Publishing , 2002. COLOROSOVÁ, B.:. Krizová situace v rodině. Praha: Ikar, 2008. MATOUŠEK, O.:. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2003. HELUS, Z.:. Osobnost a její vývoj. Praha: UK, 2003. JANKOVSKÝ, J.:. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením : somatopedická a psychologická hlediska. Praha: Triton, 2006. KUKLA, L.:. Úvod do sociální pediatrie .České Budějovice: ZSF JU, 2007. MATOUŠEK, O. :. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2001.
Požadavky
Povinná a aktivní účast na konzultacích. Řízené samostudium. Příprava a vedení rozhovoru s klientem a s jeho rodiči (zákonnými zástupci).
Garant
Mgr. Zuzana Kornatovská, Ph.D., DiS.
Vyučující
Mgr. Zuzana Kornatovská, Ph.D., DiS.