Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výchovné aktivity v etopedii (KZV / VAEN)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KZV / VAEN - Výchovné aktivity v etopedii, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Práce na PC, připojení k internetu.Vybraná témata jsou předmětem konzultací, které mají charakter u tutoriálu. Tzv. řízené samostudium, včetně přípravy na konzultace - tutoriály (student je metodicky veden vyučujícím). Studijní literatura: viz literatura uvedená níže.Témata k samostudiu:Dějiny etopedie, základní terminologie, cíle etopedie, hraniční discipliny.Řeší problematiku jedinců sociálně narušených s poruchami chování.Teoretické základy etopedie, systémem etopedických zařízení včetně metod používaných v etopedické praxi.Vnitřní a vnější příčiny poruch chování dětí a mládeže.Poruchy chování.Témata ke konzultacím:Příčiny nežádoucího chování dětí a mládežeNekázeň a výchovné obtíže.Edukanti ohroženi sociálně patologickými jevy. Postupy při řešení nežádoucího chování.Charakteristika a klasifikace poruch chování, příčiny vzniku, projevy, systém etopedických zařízení. Možnosti vychovatelské profese při řešení nežádoucího chováníTémata k seminárním pracím - individuální práce studentů:Analýza televizního programu pro děti - srovnání agresivních a prosociálních projevů.Srovnání edičních programů pro děti a pro dospělé jedince.Vytvoření metafory pro agresivní dítě, pro oběť šikany a pro svědka šikany.Vytvoření imaginace pro agresivní dítě, pro oběť šikany a pro svědka šikany.Anamnéza agresivního dítěte, rozhovor sním a návrhy na řešení.

Získané způsobilosti

Získání ucelených poznatků z uvedené discipliny, vymezení předmětu etopedie v rámci speciální pedagogiky a vychovatelské profese.

Literatura

JEDLIČKA, A., KOŤA, P., KLÍMA, J., NĚMEC, F., PILAŘ, S.:. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis 2004. RÖHR, H.:. Hraniční porucha osobnosti, Praha: Portál, 2003, ISBN: 80-7178-724-8. PIPEKOVÁ, J. a kol.:. Kapitoly ze speciální pedagogiky, Brno: Paido,2006, ISBN: 80-7315-120-0. ŠVARCOVÁ, I.:. Mentální retardace, Praha: Portál, 2006, ISBN: 80-7367-060-7. LANGER, S.:. Mládež problémová, její typy a možnosti uplatnění, Hradec Králové: Kotva, 2008, ISBN: 978-80-902210-0-0. TRAIN, A.:. Nejčastější poruchy chování dětí, Praha: Portál, 2001, ISBN: 80-7178-503-2. MONATOVÁ, L.:. Pedagogika speciální. Brno, MU, 2007. RAHN, E., MAHNKOPF, A.:. Psychiatrie, učebnice pro studium a praxi, Praha: Grada, 2000, ISBN: 80-7169-964-0. VÁGNEROVÁ, M.:. Psychopatologie pro pomáhající profese, Praha: Portál, 2004, ISBN: 80-7178-802-3. BUCHTOVÁ, B.:. Rétorika., Praha: Grada Publishing,2006, ISBN: 80-247-0868-X. SLOMEK, Z.:. Speciální pedagogika, etopedie, České Budějovice: ZSF JČU, 2006. RENORIÉROVÁ, M, LUDÍKOVÁ,L.:. Speciální pedagogika. Olomouc, UP, 2003. FISCHER, S., ŠKODA, J.:. Speciální pedagogika, Praha: Triton, 2008, ISBN: 978-80-7387-014-0. HAYDEN, L. T.:. Spratek, Praha: Portál, 2003, ISBN: 978-80-7367-375-8. POKORNÁ, V.:. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha. Portál, 2001. KOUKOLÍK, F., DRTILOVÁ, J.:. Zlo na každý den. Život s deprivanty I, Praha: Galén, 2001, ISBN: 80-7262-088-6.

Požadavky

Práce na PC, připojení k internetu.Vybraná témata jsou předmětem konzultací, které mají charakter u tutoriálu. Tzv. řízené samostudium, včetně přípravy na konzultace - tutoriály (student je metodicky veden vyučujícím). Studijní literatura: viz literatura uvedená níže.

Garant

Mgr. Zuzana Kornatovská, Ph.D., DiS.

Vyučující

Mgr. Zuzana Kornatovská, Ph.D., DiS.