Předmět Vychovatelská praxe IV, souvislá (KZV / VPSN4)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KZV / VPSN4 - Vychovatelská praxe IV, souvislá, Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Posluchač je schopen vykonat praxi v daném časovém rozsahu v oblasti státních služeb - např. ve státní správě, ve školství (včetně speciálních škol a zařízení), v diagnostických a nápravných ústavech, v DDM, v domovech pro seniory apod., nebo v oblasti komerční rekreace, cestovního ruchu, v centrech volného času atd. Spolupráce je realizována na základě smluv Pedagogické fakulty s fakultními školami a klinickými pracovišti PF JU - odpovědnost za kvalitu praxe převezmou určení pracovníci z odborných pracovišť. Samostatné projekty směřující k podpoře zdraví a zdravého životního stylu.
Získané způsobilosti
Posluchač prokáže v praxi svoji schopnost tvořit, rozvíjet, koordinovat a řídit aktivity orientované na výchovu ke zdraví a rekreaci v různých věkových a sociálních skupinách populace vzhledem k místním podmínkám.
Literatura
MATĚJČEK, Z.:. Co děti nejvíce potřebují. Praha: Portál, 1996. KARNSOVÁ, M.:. Jak vybudovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha: Portál, 1995. ROSLAWSKI, A.:. Jak zůstat fit ve stáří: cvičení a pohybové hry pro seniory, zdravý životní styl ve stáří, pohyb v době nemoci. Brno: Computer Press, 2005. LAZAROVÁ, B.:. Netradiční role učitele: o situacích pomoci, krize a poradenství ve školní praxi. Brno: Paido, 2005. NELEŠOVSKÁ, A.:. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. MATOUŠEK, O.:. Práce s rizikovou mládeží. Praha: Portál, 1996. MARÁDOVÁ, E.:. Rodinná výchova: Zdravý životní styl I. Praha: Fortuna, 2000. MARÁDOVÁ, E.:. Rodinná výchova: Zdravý životní styl 2. Praha: Fortuna, 2000. MAREŠ, J.:. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. KREJČÍ, M., BÄUMELTOVÁ, M.:. Týdny zdraví ve škole. České Budějovice: JU, 2001. GAVORA, P.:. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005. LIBA, J.:. Výchova k zdraviu a škola. Prešov: PF PU, 2005. VONDRUŠKA, V.:. Zdravý životní styl aneb prevence založená na důkazech. Hradec Králové: Ústav tělovýchovného lékařství FN a LFUK, 2002. KEBZA, V. a kol. :. Zdravý životní styl. Jihlava: Idea, 1998. PODLAHOVÁ, L.:. Ze studenta učitelem : student - praktikant - začínající učitel. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002.
Požadavky
Povinná a aktivní účast na konzultacích (tutoriály). Řízené samostudium.Individuální přípravy (seminární práce) studentů. Zpracování a prezentace projektu zdravotní edukace. Realizace tohoto projektu v praxi.
Garant
doc. PaedDr. Vladislav Kukačka, Ph.D.
Vyučující
doc. PaedDr. Vladislav Kukačka, Ph.D.