Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Objektové programování II (UAI / 685)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UAI / 685 - Objektové programování II, Přírodovědecká fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Abstrakceabstraktní metody a abstraktní třídyinterefaces2. Tvorba grafického uživatelského rozhraníknihovna AWT a Swingudálosti a model zpracování událostí v jazyce Javavnitřní třídyrůzné typy layoutů3. Knihovna Java 2Dvykreslování rovinných útvarůpoužívání barev a práce s fontyvykreslování obrázků4. Výjimkyvýjimky jako objekty v jazyce Javakontrolované a nekontrolované výjimkyvyhazování výjimek a zotavení5. Design aplikacíformulace problémuanalýza a design, objevování tříd, použití CRC karetdokumentaceprototypy a iterativní model tvorby softwarenávrhové vzory6. Případové studiesimulace vývoje vztahu mezi predátorem a kořistísimulace provozu taxislužby7. Distribuce aplikacísoubory jarJava Web Startapplety8. Datové tokydatové toky znakové a bytovéobjektové datové tokykomprimované datové toky9. Kolekceinterfaces List, Set, Mappřehled různých typů kolekcíalgoritmy řazení, vyhledávání10. Generické programovánígenerické třídy a metodydědičnost pro generické typy11. Návrhové vzoryCo jsou návrhové vzoryJazyk UML12. Návrhové vzory pro vytváření objektůThe Factory PatternThe Abstract Factory PatternThe Singleton Pattern13. Strukturální návrhové vzoryThe Adapter PatternThe Decorater PatternThe Composite Pattern14. Návrhové vzory chováníThe Iterator PatternThe Observer PatternThe Strategy PatternThe Visitor Pattern

Získané způsobilosti

Absolvent kurzu bude schopen navrhovat a implementovat grafické uživatelské rozhraní s využitím balíčků java.awt a javax.swing. Naučí se, jak používat třídy a rozhraní pro práci s kolekcemi a datovými toky a jakým způsobem pracovat s výjimkami. Absolvent bude dále umět používat generické třídy a metody a některé vybrané návrhové vzory.

Literatura

HEROUT, P. Java - bohatství knihoven. České Budějovice, 2008. ISBN 978-80-7232-368-.HEROUT, P. Java - grafické uživatelské prostředí a čeština. České Budějovice, 2007. ISBN 978-80-7232-328-.HORSTMANN, C., S., CORNELL, G. Core Java 2 Volume I - Fundamentals. 9th Edition. 2012. ISBN 978-0137081899.ECKEL, B. Thinking in Java. 4th edition. 2006. ISBN 978-0131872486.PECINOVSKÝ R. Návrhové vzory. 2007. ISBN 978-80-251-1582-4.The Java Tutorials. 2012.

Požadavky

Periodicita: v každém akademickém roce.Aktivní účast na seminářích (80 %).Úspěšné zvládnutí dvou testů v průběhu semestru.Vypracování semestrálního projektu(ů).Povinné prerekvizity: UAI 695 nebo KIN PGJ1A

Garant

RNDr. Jaroslav Icha

Vyučující

RNDr. Jaroslav IchaRNDr. Jaroslav IchaIng. Jiří Jelínek, CSc.