Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Multimédia (UAI / 723)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UAI / 723 - Multimédia, Přírodovědecká fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod - multimedia, hypermedia2. Produkce mediálních děl - dynamická a statická média, produkční řetězec, scénář3. Text a hypertext - vnímání, textové útvary, hypertext a interaktivita, technologie4. Bitová grafika - užití, formáty, transformace obrazu, doplňkový hardware , návrh a tvorba5. Vektorová grafika - užití, formáty a transformace, návrh a tvorba6. 3D grafika - charakteristika, popis scény, rendering, návrh a tvorba, alternativní užití hardwaru (paralelní výpočty)7. Zpracování zvuku - základy akustiky, analýza a syntéza řeči, ovládání PC8. Obecný zvuk - formáty, transformace, tvorba a zpracování9. Strukturovaný zvuk - principy, tvorba a editace10. Video - formáty, animace, principy návrhu, scénáře, fáze realizace, hardware, návrh a tvorba včetně editace11. Virtuální realita - charakteristika, technologie, možnosti uplatnění12. Distribuce mediálních děl - klasické cesty, internet, mobilní technologie, vyhledávání v médiích13. Prezentace dat - prezentační techniky a technologie, struktura a výstavba multimediální prezentace, interaktivita, výběr nástrojů14. Multimediální komunikace - ip telefonie, videokonference, mobilní komunikace, komplexní komunikační systémy15. Multimédia ve firemní praxi - e-learning, reklama a marketing, komunikace

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:- prakticky vytvářet mediální produkty (grafika, zvuk, video)- používat multimediální komunikační nástroje- používat vybrané internetové technologie pro distribuci multimédií- orientovat se v možnostech uplatnění multimedií ve firemní a vědecké praxi- vybrat a použít vhodný způsob prezentace dat, produktů a služeb pro daný účel- využívat multimediální komunikační nástroje a služby- orientovat se v oblasti mediální tvorby a v oblasti mediální produkce a distribuce- připravovat podklady pro produkci jednoduchého mediálního produktu- spolupracovat na různých pozicích v týmu

Literatura

Předpokládá se maximální využití internetových zdrojů, které budou aktualizovány podle současné úrovně technologií. Předpokládá se multimediální pomůcka ve fakultním LMS Moodle. Schellmann B., Gaida P., Gläser M., Kegel T. Média, ISBN 80-86706-06-0. Albarran A. B. Management of Electronic Media, ISBN 0495569429. Grace, R. Hudba a zvuk na počítači, ISBN 80-7169-519-X. Informační zdroje na síti Internet. Vzhledem k častým obměnám budou konkrétní místa upřesněna při zahájení výuky předmětu. May, A. Multimedia : digital photography, ISBN 0-7513-0993-1. Žára J., Beneš B., Sochor J., Felkel P. Moderní počítačová grafika, ISBN 80-251-0454-0.

Požadavky

Periodicita: kurz běží každý rok.Semestrální práce:V rámci předmětu se předpokládá vytvoření multimediálního projektu zaměřeného do oblasti specializace studenta. Konkrétní zadání bude stanoveno individuálně.Podmínky zakončení:Splnění průběžných týmových úkolů (cca 5 úkolů) - 5 x 6 b. (min. 15 b.)Semestrální práce - 40 b. (min. 20 b.)Test - 30 b. (min. 15 b.)

Garant

Ing. Jiří Jelínek, CSc.

Vyučující

Ing. Jiří Jelínek, CSc.Ing. Jiří Jelínek, CSc.