Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Techniky arteterapie pro soc. pracovníky (KCHP / KTASP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCHP / KTASP - Techniky arteterapie pro soc. pracovníky, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. arteterapie a sociální práce, podmínky využití technik arteterapie v sociální práci2. struktura arteterapeutického setkání3. symbolika barev4. vývoj dětského výtvarného projevu5. techniky pro individuální sociální práci6. techniky pro sociální práci s dítětem7. techniky pro sociální práci s rodinou8. techniky pro sociální práci se skupinou9. arteterapie a sociální problémy (syndrom CAN...)10. arteterapie a psychické problémy11. arteterapie u jedinců se smyslovým nebo tělesným postižením12. rozehřívací techniky13. techniky abreakční

Získané způsobilosti

- znalost arteterapeutických technik využitelných v praxi sociální práce- dovednost tyto techniky využít správným způsobem ve vhodný čas- dovednost kritického nahlédnutí na své znalosti z arteterapie a pohledu na jejich využívání optikou pomáhající profese - dovednost vhodného zacházení, práce s artefakty klientů- sebezkušenost s využitím technik a zkušenost s užitím techniky- zkušenost s procesuální stránkou arteterapie

Literatura

Elichová, M. Analýza a diagnostická využitelnost výtvarné tvorby romských dětí. Elichová, M. Arteterapie u dětí ze sociálně znevýhodňujícího prostředí (dětí romských). Č. Budějovice, 2013. Studijní materiály. Cejpková, D., Elichová, M. Využitelnost arteterapeutických technik v sociální práci. Šicková - Fabrici, J.:. Základy arteterapie. Praha, Portál, 2002. Perout, E.:. Arteterapie se zrakově postiženými. Okamžik 2005. 2005. ISBN 80-903247-9-7.PETERSON, L.W.; HARDIN, M.E. Děti v tísni. Praha, 2002. Davido, R.:. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha, Portál, 2001. Vágnerová, M. Kresebné techniky. Praha, 2001. Liebmann, M. Skupinová arteterapie. Praha, 2005. Babyrádová, H.:. Symbol v dětském výtvarném projevu. Brno, PF MU 1999. Campbellová, J. Techniky arteterapie. Praha, 1998. Read, H. Výchova uměním. Odeon, Praha. 1967.

Požadavky

- Minimálně 70 % účast na cvičení,- při absenci studenta na počátku cvičení - zjištění si od kolegů aktuálních požadavků na studenta a podmínek studia předmětu, které jsou vždy dospecifikovány první hodinu výuky předmětu,- zakoupení a donesení si vlastních výtvarných pomůcek (čtvrtka A3, A2, 20x papíry A4 (stačí z jedné strany již použité), obyčejná tužka, vodové barvy či akvarely, štětec vlasový pokud možno alespoň 12, nádobku na vodu), - prostudování povinné literatury,- prostudování studijních materiálů,- vypracování a odevzdání zápočtové práce adekvátní kvality ve stanoveném termínu.reflexe užití 3 technik nebo 1 techniky u 3 osob, aktivní účast

Garant

Mgr. Markéta Elichová, Ph.D.