Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Techniky arteterapie pro soc. pracovníky (KCHP / TASP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCHP / TASP - Techniky arteterapie pro soc. pracovníky, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. arteterapie a sociální práce, podmínky využití technik arteterapie v sociální práci2. struktura arteterapeutického setkání3. symbolika barev4. vývoj dětského výtvarného projevu5. techniky pro individuální sociální práci6. techniky pro sociální práci s dítětem7. techniky pro sociální práci s rodinou8. techniky pro sociální práci se skupinou9. arteterapie a sociální problémy (syndrom CAN...)10. arteterapie a psychické problémy11. arteterapie u jedinců se smyslovým nebo tělesným postižením12. rozehřívací techniky13. techniky abreakční

Získané způsobilosti

- znalost arteterapeutických technik využitelných v praxi sociální práce- dovednost tyto techniky využít správným způsobem ve vhodný čas- dovednost kritického nahlédnutí na své znalosti z arteterapie a pohledu na jejich využívání optikou pomáhající profese - dovednost vhodného zacházení, práce s artefakty klientů- sebezkušenost s využitím technik a zkušenost s užitím techniky- zkušenost s procesuální stránkou arteterapie

Literatura

Elichová, M. Analýza a diagnostická využitelnost výtvarné tvorby romských dětí. Elichová, M. Arteterapie u dětí ze sociálně znevýhodňujícího prostředí (dětí romských). Č. Budějovice, 2013. Studijní materiály. Cejpková, D., Elichová, M. Využitelnost arteterapeutických technik v sociální práci. Perout, E.:. Arteterapie se zrakově postiženými. Okamžik 2005. 2005. ISBN 80-903247-9-7.PETERSON, L.W.; HARDIN, M.E. Děti v tísni. Praha, 2002. Davido, R.:. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha, Portál, 2001. Vágnerová, M. Kresebné techniky. Praha, 2001. Liebmann, M. Skupinová arteterapie. Praha, 2005. Babyrádová, H.:. Symbol v dětském výtvarném projevu. Brno, PF MU 1999. Campbellová, J. Techniky arteterapie. Praha, 1998. Read, H. Výchova uměním. Odeon, Praha. 1967. Šicková - Fabrici, J.:. Základy arteterapie. Praha, Portál, 2002.

Požadavky

- Minimálně 70 % účast na cvičení,- při absenci studenta na počátku cvičení - zjištění si od kolegů aktuálních požadavků na studenta a podmínek studia předmětu, které jsou vždy dospecifikovány první hodinu výuky předmětu,- zakoupení a donesení si vlastních výtvarných pomůcek (čtvrtka A3, A2, 20x papíry A4 (stačí z jedné strany již použité), balící papír, obyčejná tužka, vodové barvy či akvarely, štětec vlasový pokud možno alespoň 12, nádobku na vodu), každý týden jsou sděleny požadavky na materiál na příští setkání,- prostudování povinné literatury,- prostudování studijních materiálů,- vypracování a odevzdání zápočtové práce adekvátní kvality ve stanoveném termínu.reflexe užití 3 technik nebo 1 techniky u 3 osob, aktivní účast

Garant

Mgr. Markéta Elichová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Markéta Elichová, Ph.D.