Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Představitelé dialog. personal., Buber.. (KFI / PDPB)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFI / PDPB - Představitelé dialog. personal., Buber.., Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Dialogický personalismus je významný filosofický směr počátku 20. století, který zásadně ovlivnil řadu významných filosofů. V první části se student seznámí především ze vznikem tohoto filosofického proudu v textech nejvýznamnějších autorů Franze Rosenzweiga, Ferdinanda Ebnera a Martina Bubera. Tyto autory budeme konfrontovat s kličovými filosofy doby, kteří měli na personalisty vliv (Cohen, Jaspers, Heidegger)

Získané způsobilosti

Studenti se zorientují v teoretických předpokladech tohoto směru a naučí se rozlišovat náboženské, především židovské vlivy na představitele dialogického personalismu.

Literatura

Buber, M. Bilder von Gut und Bose. Heidelberg, 1986. Heidegger, M. Bytí a čas. Praha: Oikymenh, 2002. Coreth, E. Co je člověk?. Praha: Zvon, 1996. Rosenzweig, F. Der Stern der Erlösung. Haag: Nijhoff, 1976. Vrána, K. Dialogický personalismus. Praha: Zvon, 1996. Poláková, J. Filosofie dialogu. Praha: Ježek, 1995. Jeníček, T. Franz Rosenzweig. Praha: Ježek, 1996. Buber, M. Já a ty. Olomouc: Votobia, 1995. Wehr, G. Martin Buber. Hamburg: Rowolt, 1968. Rosenzweig, F. Nové myšlení. Praha: Ježek, 1994. Scheler, M. O studu. Praha: MF, 1993. Clarke, N. W. Osoba a bytí. Praha, 2007. Buber, M. Problém člověka, Kalich. Praha, 1997. Chalierová, C. Tři komentáře. Praha: Ježek, 1995. Petříček, M. Úvod do (současné) filosofie. Praha, 1997.

Požadavky

Domácí četba textů primární literatury (2 díla / semestr) a libovolného počtu textů literatury sekundární. Aktivní účast na seminárních setkáních (min. 3x / semestr). Závěrečná seminární práce, kterou student prezentuje na společném seminář a účast v diskuzi.

Garant

PhDr. Jan Samohýl, Th.D.