Předmět Filozofie pro děti: průběžná praxe LS (KPD / KFDPL)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / KFDPL - Filozofie pro děti: průběžná praxe LS, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Praxe zahrnuje nejméně 10 výstupů vč. přípravy a zpětné vazby od školitele.
Získané způsobilosti
Studenti si osvojí/zdokonalí:- dovednost uplatňovat filozofické a logické myšlení i v relativně stresové situaci- dovednost identifikovat filozofické otázky/problémy v obsahu dílčích vědeckých disciplín - dovednost nalézat spojnice mezi otázkami "ryze filozofickými" a obsahy dílčích vědeckých disciplín- dovednost smysluplně propojovat filozofické zkoumání s metodologií přírodních a humanitních věd- dovednost představit dětem probírané téma jako problém, kterým stojí za to se hlouběji zabývat- dovednost navodit ve třídě pozitivní pracovní atmosféru - dovednost usměrňovat a korigovat aktivitu vlastní tak, aby mohli aktivitu a s ní související odpovědnost za výsledek postupně přebírat sami žáci jako jednotlivci i třída (hledající společenství) jako celek- dovednost zasahovat do společného dialogu vhodným způsobem, zejména vhodně kladenými otázkami, které jej budou prohlubovat a nikoli manipulovat- dovednost vést žáky k jejich sebereflexi i konstruktivní reflexi práce celého hledajícího společenství- dovednost v užívání své pedagogické autority (jako autority procesuální, nikoli ideologické)- dovednost reflexe činnosti své i žáků- dovednost konstruktivně formulovat a obhájit své hodnotící soudy ve vztahu k vlastní práci i k hledajícímu společenství jako celku
Literatura
Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8.Sasseville, M. et al. La pratique de la philosophie avec les enfants. 2e éd. Québec: Les Presses de l Université Laval, 2000. ISBN 2-7637-7782-1.Sharp, A.M. - Splitter, L. Teaching for Better Thinking: The Classroom Community of Inquiry. ACER, 1995. ISBN 0-86431-143-5.Fisher, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-120-7.
Požadavky
Praxe zahrnuje nejméně 10 výstupů vč. přípravy a zpětné vazby od školitele. Závěrečná zpráva, účast na kolokviu. Místa praxí si studenti KS volí sami (pokračují v práci se stejnou skupinou v případě, že KPD/KFDPL navazuje na absolvovaný předmět KPD/KFDPP)
Garant
Mgr. Richard MACKŮ, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Richard MACKŮ, Ph.D.