Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Filozofie pro děti: nácvik metodiky (KPD / KFDPN)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / KFDPN - Filozofie pro děti: nácvik metodiky, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Pozorování a rozbor vedení filozofického dialogu (skupinového dialogu)- Pozorování a rozbor dílčích technik využitelných v rámci vedení dialogu- Seznámení didaktickými prostředky Filozofie pro děti (zejm. metodické příručky)

Získané způsobilosti

Studenti si osvojí/zdokonalí:- znalost metodiky vedení filozofického dialogu v programu Filozofie pro děti - znalosti didaktických textů (a zejména metodických příruček), které jsou v rámci programu k dispozici- hlubší a podrobnější pochopení teoretických problémů souvisejících s vedením filozofického dialogu

Literatura

http://www2.tf.jcu.cz/~bauman/KPD_FDPN_KFDPN/Sasseville, M.; Gagnon, M. Pozorujeme fillozofování s dětmi. Lipman, M. - Sharp, A.M. Ethical Inquiry: Instructional Manual to Accompany Lisa. IAPC, 1995. ISBN 0-8191-4785-0.Sasseville, M. et al. La pratique de la philosophie avec les enfants. 2e éd. Québec: Les Presses de l Université Laval, 2000. ISBN 2-7637-7782-1.GAGNON, M. - SASSEVILLE, M. Le fil de Romane. Québec: Les Presses de L Université Laval, 2005. ISBN ISBN 2-7637-8169-.Lipman, M. - Sharp, A.M. Looking for Meaning: Instructional Manual to Accompany Pixie. IAPC, 1982. ISBN 0-8191-3892-0.Sharp, A.M. Making Sense of My World: Instructional Manual to Accompany The Doll Hospital. ACER, 2000. ISBN 0-86431-321-7.Lipman, M. Philosophical inguiry: Instructional Manual to Accompany Harry Stottlemeier´s Discovery. IAPC, 1984. ISBN 0-916834-12-3.Sharp, A.M. - Splitter, L. Teaching for Better Thinking: The Classroom Community of Inquiry. ACER, 1995. ISBN 0-86431-143-5.Fisher, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-120-7.Lipman, M. - Sharp, A.M. Wondering At The World: Instructional Manual to Accompany Kio and Gus. IAPC, 1986. ISBN 0-8191-5471-7.

Požadavky

Podmínky pro úspěšné absolvování předmětu:- shlédnutí seriálu Des Enfants Philosophent- prostudování souboru metodických textů (viz odkaz níže: Pozorujeme filozofování s dětmi)- seminární práce: rozbor transkriptu záznamu filozofické diskuse (s dětmi); text by měl být formátován jako tabulka o dvou sloupcích - 1. sloupec: záznam diskuse se zvýrazněním pozitiv a negativ, 2. sloupec komentář k vybraným místům. Rozsah textu poznámek a komentářů k záznamu: min. 2 normostrany.Seminární práci je nutné zaslat na e-mail bauman@tf.jcu.cz nejpozději do 20.8.

Garant

PaedDr. Petr Bauman, Ph.D.

Vyučující

PaedDr. Petr Bauman, Ph.D.