Předmět Filozofie pro děti: závěrečný int. kurz (KPD / KFDZK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / KFDZK - Filozofie pro děti: závěrečný int. kurz, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Teoretická část1. Základní principy tvorby motivačního didaktického textu (filosofického příběhu)2. Základní principy tvorby metodických opor (plány diskuse, cvičení, další aktivity)3. Místo filosofie v rámci ŠVP; vztah filosofie a ostatních disciplín4. Další témata dle potřeb a zájmu studentůPraktická cvičení1. Tvorba motivačního didaktického textu (filosofického příběhu) a metodických opor (plány diskuse, cvičení, další aktivity)2. Identifikace filosofických problémů v dílčích vzdělávacích oblastech/oborech (v běžně užívaných učebních textech)3. (Vedení) diskuse na vlastní téma a s pomocí vlastních didaktických materiálů4. Dále dle potřeb a zájmu studentů
Získané způsobilosti
Studenti si osvojí/zdokonalí:- dovednost reflektovat svou vlastní práci i práci skupiny jako celku- znalosti a dovednosti u kterých se během programu ukázalo, že jejich rozvíjení vyžaduje větší pozornost- znalosti a dovednosti potřebné pro vytváření/aktualizaci ŠVP (resp. VP školského zařízení) se zvláštním zřetelem na provázanost jednotlivých vzdělávacích oblastí a průřezových témat s formováním klíčových kompetencí; volbu vhodných motivačních didaktických textů a případných metodických opor; a případně vlastní transformaci vzdělávacího obsahu do podoby motivačního didaktického textu doprovázeného vhodnými metodickými pomůckami (soubory vhodných otázek podněcující diskusi, doplňková cvičení a aktivity apod.)
Literatura
SHARP, A. M. Chair de notre monde. Québec: Les Presses de L Université Laval, 2005. ISBN 2-7637-8161-6.LIPMAN, M. Kio and Gus. IAPC, 1982. ISBN 0-916834-19-0.Sasseville, M. et al. La pratique de la philosophie avec les enfants. 2e éd. Québec: Les Presses de l Université Laval, 2000. ISBN 2-7637-7782-1.GAGNON, M. - SASSEVILLE, M. Le fil de Romane. Québec: Les Presses de L Université Laval, 2005. ISBN ISBN 2-7637-8169-.LIPMAN, M. - SHARP, A. M. Looking for Meaning: Instructional Manual to Accompany Pixie. IAPC, 1982. ISBN 0-8191-3829-0.SHARP, A. M. Making Sense of My World: Instructional Manual to Accompany The Doll Hospital. ACER, 2000. ISBN 0-86431-321-7.SHARP, A. M. Nakeesha et Jesse. Québec: Les Presses de L Université Laval, 2005. ISBN 2-7637-8160-8.LIPMAN, M - SHARP, A. M. - OSCANYAN, F. Philosophy in the Classroom, 2nd ed. Temple University Press, 1980. ISBN 0-87722-183-9.LIPMAN, M. Pixie. IAPC, 1981. ISBN 0-916834-17-4.CÔTÉ, N. - SASSEVILLE, M. Romane. Québec: Les Presses de L Université Laval, 2005. ISBN 2-7637-8168-3.Sharp, A.M. - Splitter, L. Teaching for Better Thinking: The Classroom Community of Inquiry. ACER, 1995. ISBN 0-86431-143-5.SHARP, A. M. The Doll Hospital. ACER, 2000. ISBN 0-86431-311-X.LIPMAN, M. Thinking in Education. 2nd ed. New York: Cambridge University Press, 2003. ISBN 0-521-01225-2.LIPMAN, M. - SHARP, A. M. Wondering At The World: Instructional Manual to Accompany Kio and Gus. IAPC, 1986. ISBN 0-8191-5471-7.
Požadavky
1) Domácí příprava před účastí na kurzu (četba vybraných statí z doporučené literatury)2) aktivní účast ve všech částech programu kurzu- pečlivá příprava a (spolu)vedení alespoň jednoho praktického cvičení- spolupráce na reflexi alespoň jednoho praktického cvičení- spolupráce na tvorbě motivačních didaktických textů
Garant
PaedDr. Petr Bauman, Ph.D.
Vyučující
PaedDr. Petr Bauman, Ph.D.