Předmět Filozofické ot. ve výchově a vzdělávání (KPD / KFVV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / KFVV - Filozofické ot. ve výchově a vzdělávání, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Obsah cvičení se odvíjí jednak od cílů předmětu, jednak od aktuální vstupní úrovně znalostí a dovedností studentů. Tematické zaměření cvičení bude vycházet z otázek studentů, které budou analyzovány, diskutovány a reflektovány.
Získané způsobilosti
Studenti si osvojí tyto znalosti / dovednosti:- dovednost přemýšlet hlouběji a v širších souvislostech o filozofických otázkách výchovy a vzdělávání;- dovednost identifikovat v běžných pedagogických problémech problémy hlubší filozofické povahy, reflektovat pedagogickou praxi v kontextu obecnějších pedagogických/filozofických problémů;- dovednost účastnit se aktivně společného dialogu a respektovat základní principy dialogu;- znalost základů argumentace.
Literatura
Čítanka k základům argumentace a logiky. Palouš, R. Čas výchovy, Praha: SPN, 1991. ISBN 80-04-25415-2. Praha: SPN, 1991. ISBN 80-04-25415-2.Schoenebeck von, H. Texty k postpedagogickému myšlení. Pardubice: Univerzita Pardubice, 1999. ISBN 80-7194-224-3.Fisher, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-120-7.
Požadavky
A. Prostudovat soubor textů zaměřených na uvedení do základů argumentace a základních principů vedení dialogu (viz odkaz níže: Čítanka k základům argumentace a logiky).B. Zaregistrovat se na diskusní fórum k předmětu (http://forum.p4c.cz/), uživatelské jméno musí být plné jméno a příjmení pro snadnější identifikaci. V sekci "CZ5: Výuka na Jihočeské univerzitě" - "Filozofické otázky ve výchově a vzdělávání (KPD/FVV, KPD/KFVV)" si zvolit jedno z témat pro aktuální rok a zapojit se do diskuse (minimálně 10 diskusních příspěvků v jednom z témat; za zvláště cenné se považují otázky, které diskusi prohlubují). Tento bod musí být splněn nejpozději do 31.5. (diskuse ale může pokračovat i poté, budete-li mít zájem).C. Vypracovat seminární práci v podobě rozboru argumentace obsažené v diskusi, které jste se zúčastnili (v případě delší diskuse stačí vybraný úsek v délce alespoň 3 normostrany, tj. 4500 znaků bez mezer). Rozbor by měl obsahovat poukázání na teze, jejich zdůvodnění, vztah mezi premisami a závěry (co z čeho bylo vyvozováno apod.), případně upozornění na neplatné/nepřípustné argumenty (s popisem o jaký typ se jedná). Práce by měla být formátována jako text v tabulce o dvou sloupcích: do prvního sloupce zkopírujte text z diskuse a do druhého sloupce vepište své poznámky a komentáře, text případně můžete barevně zvýrazňovat apod. Vzhledem k tomu, že tento předmět slouží k prvnímu setkání se s problematikou argumentace, poznámky stačí velmi stručné. Měly by ale ukázat, že jste se - co vám síly stačily - seznámili s povinným studijním textem. Hodnocena nebude správnost nebo rozsah, ale relevance: tedy jestli se autor poznámek k diskusi skutečně vyjadřuje k argumentaci, jestli je z textu patrná "snaha dostat se pod povrch", něco se naučit (byť proniknout do základů argumentace a neformální logiky není jednoduché).Seminární práci zašlete na e-mail bauman@tf.jcu.cz nejpozději do 20.8.
Garant
PaedDr. Petr Bauman, Ph.D.
Vyučující
PaedDr. Petr Bauman, Ph.D.