Předmět Muzejní pedagogika 2 (KPD / KMUP2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPD / KMUP2 - Muzejní pedagogika 2, Teologická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích (JU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Muzejní pedagogika2. Muzejní pedagog3. Didaktické aspekty muzejní edukace4. Vztah muzea a školy5. Dětské muzeum6. Hra v muzeu7. Tvorba pracovního listu
Získané způsobilosti
Získané způsobilosti:ZS Student získá vhled do problematiky českého muzejnictví a vnitřního chodu muzeí a porozumí základním pojmům a současným tendencím muzejní edukace.LS Student bude schopen interpretovat edukační potenciál muzejního zařízení a připravit jednoduchou efektivní muzejně-pedagogickou aktivitu.
Literatura
Jagošová, L.; Mrázová, L. Aplikace rámcových vzdělávacích programů do přípravy muzejně-pedagogického programu. Praha, 2010. ISBN 978-80-86611-39-6.Jůva, V. Dětské muzeum: edukační fenomén pro 21. století. Brno, 2004. ISBN 80-7315-090-5.? Jagošová, L.; Jůva, V.; Mrázová Krajíčková, L. Muzejní pedagogika: metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. Brno, 2010. ISBN 978-80-7315-207-9.Bláha, J. a kol. Za hrou do muzea - a zpět!. Jičín, 2007. ISBN 978-80-239-9639-5.Desvallées, A. a kol. Základní muzeologické pojmy. Brno, 2011. ISBN 978-80-86413-79-2.
Požadavky
ve stručných bodech sumarizujte požadavky:- prostudování povinné literatury- odevzdání a obhajoba seminární práceSeminární práce (dle dohody samostatně nebo ve skupině) připravit prezentaci, jejímž obsahem bude charakteristika komplexních muzejně-pedagogických aktivit vybraného muzea; předpoklady vypracování: studium literatury, osobní návštěva muzea, analýza webových stránek muzea; obsahové požadavky: název, lokace, otevírací doba, finanční politika (vstupné apod.), virtuální prezentace (zhodnocení webových stránek), základní obsahová koncepce zařízení, vztah k aktuálním cílům soudobé edukace, prostorové zázemí (výstavní, pobytové, vyučovací i odpočinkové prostory, možnost občerstvení apod.), speciálně-pedagogické aspekty muzea (bezbariérovost apod.), muzejně-pedagogická (didaktická) koncepce (způsoby prezentace obsahu, další informace, pracovní listy, katalogy apod.), přítomnost muzejně-pedagogického personálu (dozorců, průvodců, lektorů, muzejních pedagogů), přítomnost a možnosti využití didaktických a technických prostředků (médií), stávající i možný způsob edukačního využití muzea (např. doplnění výuky, školního výletu, kurzu, odborného studia, volnočasové vzdělávací akce apod.), literatura a další informační zdroje muzea, osobní postřehy a připomínky, celkové zhodnocení, seznam využité literatury; prezentaci je nutné odevzdat emailem do stanoveného termínu.- úspěšně absolvovat písemný zkouškový testStudent ve zkouškovém testu prokáže základní znalosti současných podob muzejní edukace.
Garant
Mgr. Zdeněk DudaMgr. Anna Dudová
Vyučující
Mgr. Zdeněk DudaMgr. Anna Dudová